حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
ولایت‌مداری ویژگی بارز شهید نصرالله بود
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت‌مداری ویژگی بارز شهید نصرالله بود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره ویژگی‌های شخصیتی شهید سید حسن نصرالله گفت: ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز این علامه شهید بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود وزیری امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت شهیدان والامقام سید حسن نصرالله (ره) و سردار نیلفروشان (ره) که در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد، با تأکید بر اینکه پیروزی از آن حزب‌الله است، اظهار کرد: بنا به آیات قرآن کریم، عاقبت کار و فرجام جنگ کنونی به دست حزب الله است؛ خداوند در قرآن کریم بر این موضوع اشاره کرده است که همه بندگان خوب، انبیاء و مرسلین که فرمان خدا را ابلاغ کرده‌اند، این واقعیتی غیر قابل کتمان بوده که خداوند یاری‌رسان آن‌ها است.

وی شهادت شهیدان سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان را یادآور شد و افزود: گرچه این رویداد ناگوار موجب پدید آمدن رخنه عمیقی در جبهه بزرگ مقاومت اسلامی شد؛ اما این زخم کاری به برکت الهی التیام خواهد یافت.

این سخنران ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله یکی از معدود رهبران بزرگ سیاسی دنیا بود که بزرگان جهان عرب و فرهیختگان جهان اسلام، به‌ویژه مراجع عظام تقلید نسبت به او اتفاق نظر داشتند.

وزیری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از شهید سید حسن نصرالله به‌عنوان رهبر کم‌نظیر یاد کردند. شخصیتی کاریزماتیک و حقیقتاً استثنایی بود که اگر گفته شود قرن‌ها باید بگذرد تا دوباره شخصیتی مثل علامه شهید سید حسن نصرالله پا به عرصه وجود بگذارد، گزاف نگفته‌ایم.

وی ولایت‌مداری را ویژگی بارز شهید سید نصرالله عنوان کرد و ادامه داد: این عالم ربانی، این شخصیت برجسته سیاسی، در یک شرایط خاصی بعد از اختفا و شهادت امام موسی صدر به‌دنبال تشکیل گروهی با عضویت جوانان لبنانی برای مقابله با اسرائیل می‌رود. این مهم در سال ۱۹۷۸ و زمانی رخ می‌دهد که هنوز سخنی از پیروزی انقلاب و درس‌ها و الهام‌های امام امت نبود.

وزیری ادامه داد: با همت امام موسی صدر در لبنان سال‌ها بعد گروه «حرکت امل» تأسیس شد. «حرکت امل» مخفف سه کلمه «افواج»، «مقاومت» و «لبنان» است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به‌دلیل توانمندی‌ها و نقاط قوت بسیار شهید سید حسن نصرالله، او را در جوانی به‌عنوان مسئول شاخه سیاسی این گروه انتخاب می‌شود؛ این شهید بزرگوار در جلسه با مسئولان جنبش «امل»، از آنان خواست در این شرایطی که تازه در ایران حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در حال شکل یافتن بود، از این نظام اسلامی الگو بگیرند اما به هر دلیل جنبش «امل» با قرار دادن تئوری ولایت فقیه در اساسنامه که توسط سید حسن نصرالله پیشنهاد شده بود، موافقت نکرد و به دنبال آن او بلافاصله انصراف داده و از سمت خود استعفا کرد.

وی با اشاره بر پایبندی قوی شهید سید حسن نصرالله بر «ولایت» گفت: هم‌زمان با استعفای این شهید از مسئولیت خود در جنبش «امل» بسیاری بر خارج نشدن وی از این جنبش اصرار داشتند که تنها یک جواب از شهید سید حسن نصرالله شنیدند که «ما همه تابع ولایت هستیم».

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از