حالت تاریک
شنبه, 15 اردیبهشت 1403
یادداشت:

پا روی دم شیر نگذارید سپاه بیدار است

پا روی دم شیر نگذارید سپاه بیدار است

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سکوت و سختی و برای تأمین امنیت مردم ایران به درجه‌ای از توان نظامی رسیدند که دیگر کسی جرأت نکرد پا روی دم شیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، ابوالفضل محمودی*؛ عملیات «وعده صادق» که در تاریخ یکشنبه ۲۶ فروردین ماه و با رمز «یا رسول الله» در راستای پاسخ تنبیهانه به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران و فرماندهان نظامی، انجام شد مرهمی بود بر دل زخم‌خورده مردم ایران؛ مردمی که با صبر و نجابت خود این زخم‌ها و غم‌های سنگین را تاب آوردند و امید به روزی داشتند که اشک چشمانشان خنجری شود بر پیکره این رژیم سخیف.

در روزگاری که یک دنیا علیه ایران و در مقابل ایران ایستادند و تلاش داشتند تا با تحریم‌های ناجوانمردانه خود ملت ایران را از رسیدن به قله‌های پیشرفت و اقتدار باز دارند، در روزگاری که کسی باور نمی‌کرد که رسیدن به خودکفایی و تحقق آن هدف سال یک ملت شود، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سکوت و سختی و برای تأمین امنیت مردم ایران به درجه‌ای از توان نظامی رسیدند که دیگر کسی جرأت نکرد پا روی دم شیر بگذارد.

قدرت و توان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در میدان نبرد، بلکه در ایجاد امنیت و پایداری در کشور آنقدر برجسته است که هیچگاه مردم نگران این سبزپوشان نمی‌شوند؛ نیروهای سپاه نه تنها نماینده نظام در جبهه جنگ، بلکه ستون فقرات امنیت و آسایش مردم هستند.

نباید توان نظامی و قدرت نیروهای سپاه پاسداران در نبرد را نباید دست کم گرفت، تجهیزات نوین و تاکتیک‌های مبتکرانه در دفاع از خاک و ناموس کشور در کنار قدرت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه دشمن را برای هرگونه تهدید خارجی بسته است.

در کنار تمام نیروهای نظامی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور پررنگی در راستای حفظ اقتدار کشور داشته است، و این حضور تنها محدود به مباحث نظامی و امنیتی کشور نبود و حضور این ارگان مردمی و انقلابی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی در شرایط سخت و بحرانی مانند سیل و زلزله آنقدر پررنگ و کارگشا بود که وقتی این نیروها پا به میدان می‌گذاشتند قوت قلبی برای مردم سختی‌دیده می‌شد.

از اهمیت حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه فناوری همین بس که کسی جرأت ندارد توان سایبری و فضایی کشور را زیرسوال ببرد یا با آن بازی کند، نتیجه این بازی می‌شود «وعده صادق».

دستور امام راحل مبنی بر تشکیل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در راستای حفاظت از کشور یک دستور طلایی بود و حضور این نیرو در عرصه‌های مختلف و حفاظتی از کشور آنقدر پررنگ بود و هست که امام خمینی (ره) در سخنی صریحا اعلام کردند که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

شاید در ابتدا برخی از مردم این تفکر را داشته باشند که این جمله امام خمینی (ره) تنها در راستای تعریف و تمجید از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، اما اگر بخواهیم عمیق‌تر نگاه کنیم، این جمله سرشار از مسئولیت برای نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بود؛ چرا که اعتقاد و اعتماد ایشان به سبزپوشان انقلاب اسلامی را نشان می‌داد.

امروز پس از گذشت چند روز از عملیات «وعده صادق» می‌توانیم به اهمیت و درستی جمله امام خمینی (ره) پی ببریم و واقعا اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

* ابوالفضل محمودی_دانش‌آموخته علوم سیاسی

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از