حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبر داد:

پرداخت 6 هزار تسهیلات مسکن روستایی در یزد

پرداخت 6 هزار تسهیلات مسکن روستایی در یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: سهمیه ابلاغی به استان یزد برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 6 هزار فقره است.

علیرضا نادریان‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامی براي مقابله با تهديد سوانح طبيعي عمليات پيشگيري پيش از وقوع سانحه را با اجراي طرح ويژه بهسازي و نوسازي سكونتگاه‌هاي آسيب ‌پذير روستايي را در دستور كار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به روستاییان و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت جهت ساخت مسکن مقاوم به عنوان راهکاری ویژه در بحث عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد افزود: در این راستا با توجه به ضرورت سرعت‌بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تا سقف 350 میلیون تومان و بازپرداخت 20 ساله و ضمانت زنجیره‌ای به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت و ساخت و ساز مسکن روستایی با طراحی و نظارت مهندسان ناظر فنی و بومی منطقه صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سهمیه ابلاغی به استان یزد برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 6 هزار فقره است و بانک‌های ملّی، مسکن، تجارت، پست بانک، رفاه، سپه، کشاورزی و ملت به عنوان بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تعیین شده‌اند.

نادریان‌زاده با بیان اینکه متقاضیان این تسهیلات در استان یزد در حال تشکیل پرونده هستند، افزود: در حال حاضر حدود 500 فقره پرونده تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی برای دریافت تسهیلات 350 میلیون تومانی در استان یزد معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: امیدواریم با مشارکت بانک های عامل این تسهیلات هرچه سریع‌تر در اختیار متقاضیان واجد شرایط روستایی قرار گیرد تا بتوانند واحدهای مسکونی نیمه تمام خود را به اتمام رسانده و در خانه‌های خود ساکن شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از