حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مجامع هم‌اندیشی بسیج بازوی فکری دولت‌مردان؛

چاره‌اندیشی نخبگان بسیجی برای حل مشکلات استان یزد

چاره‌اندیشی نخبگان بسیجی برای حل مشکلات استان یزد

نخبگان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه باید نسبت به حل مشکلات کشور گام بردارند که مجامعه هم‌اندیشی بسیج این فرصت را ایجاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، بسیج یک تفکر، فرهنگ و مجموعه‌ای از باورهاست که در اقشار و مجموعه‌های مختلف خود را به صورت یک تشکل، نمایان ساخته و اثرات برنامه‌های خود را به مردم نشان داده است.

آثار و نقش غیرقابل انکار بسیج در تمام دوران‌های انقلاب برکسی پوشیده نیست اما برای روزآمد کردن و ارتقای اثرگذاری بر اساس شرایط حال حاضر کشور، نیاز بود که گروه‌هایی تشکیل تا در آن مسائل و مشکلات جامعه مطرح شود و با حضور نخبگان، اساتید و کارشناسان در مورد آن چاره‌اندیشی کرد.

این اقدام در آسیب‌شناسی مسائل روز و کمک به مردم و دولتمردان برای اجرای با کیفیت‌تر برنامه‌ها بوده است؛ به همین دلیل مجامعه بسیج در سطوح مختلف این تشکل بزرگ و فراگیر ایجاد شد.

هدف اصلی که برای مجامع بسیج تعریف شد؛ آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات جامعه و طرح راهکار برای حل آنها است، یعنی در حقیقت مجمع بسیج مشکلات جامعه را در ابتدا شناسایی می‌کند که همین قدم اولیه می‌تواند در جهت‌دهی بسیاری از حرکت‌ها اثرگذار باشد و از دوباره کاری و کارهای بیهوده جلوگیری کند و در قدم بعدی اولویت‌بندی کردن این برنامه‌هاست و سپس با مشورت و هم‌اندیشی نخبگان هر منطقه برای برطرف شدن مشکلات اولویت‌بندی شده، حرکت و راه‌‌حل برطرف شدن آن مشکل را به مسئولان مربوطه ارائه می‌دهد.

*دشمن‌شناسی لازمه توسعه پایدار است

سردار حسین زارع‌کمالی در همایش نخبگان و منتفذین اقشار بسیج استان یزد با بیان اینکه بسیج در دل بحران‌های ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد، اظهار کرد: تبدیل تهدیدات به فرصت مهمترین ماموریت بسیج از گذشته تا کنون بوده است و این قشر ثابت کرده که ما می‌توانیم بدون وابستگی به دیگران موفق شویم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: مزیت و رمز کسب دستاوردهای بزرگ بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران خلاقیت، نوآوری و تبعیت محض از امامین انقلاب و توسل به ائمه اطهار است.

وی با اشاره به روحیه بسیجیان عنوان کرد: رسیدن به قله‌های افتخار در حوزه‌های مختلف بیانگر سرآمدی روحیه بسیجی است و برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت باید هم افزایی و تفکر جهادی را ترویج دهیم.

پیمودن قله‌های افتخار مسیر سختی است که لازمه آن صبوری، استقامت، توانایی حل مشکلات مسیر، ایثار، همکاری، از خودگذشتگی، توکل و توسل و در نهایت ایمان است؛ صفاتی که در یک بسیجی واقعی وجود دارد و ترسی از قدم کذاشتن در مسیر سخت ندارد.

*مسئولان باید نگاهی راهبردی به نخبگان داشته باشند

زارع‌کمالی با اشاره به نقش نخبگان در دستیابی به اهداف عالیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به اهداف عالیه انقلاب اسلامی برسیم، مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید به نخبگان بسیجی نگاهی راهبردی، عمیق داشته باشند و باید آگاه باشیم که رسیدن به کشوری پیشرفته و با شرف در گرو تربیت نسلی باسواد، شجاع، دلسوز، پیشگام و اثرگذار است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: زمانی می‌توانیم پیشرفت کنیم که نقاط ضعف خود را بشناسیم و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین دشمن‌شناسی لازمه توسعه پایدار است.

وی افزود: استفاده درست و به موقع از ظرفیت‌های داخلی در گرو بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی است.

زارع‌کمالی در پایان بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های نخبگانی در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی از جمله الزامات اجرایی برای شناسایی ظرفیت‌های داخلی است و این مهم باید در دستور کار جدی بسیج اقشار تخصصی قرار گیرد.

حضور نخبگان در جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این سرمایه‌های انسانی در گرو ایجاد شرایط مناسب برای این افراد در کشور و حفاظت از آنها است؛ این حفاظت به معنای اجبار در نگه‌داشتن آنان در کشور نیست بلکه به این معناست که شرایط رشد و شکوفایی حداکثری این افراد در کشور به نحوی فراهم شود که نخبگانمان زندگی در ایران را به کشورهای دیگر ترجیح دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از