حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار یزد مطرح کرد:

چارچوب‌های اقتصاد باید توسط مدیران دولتی رعایت شود

چارچوب‌های اقتصاد باید توسط مدیران دولتی رعایت شود

استاندار یزد گفت: مدیران دولتی نباید بدون درنظرگرفتن اقتضائات بخش خصوصی تصمیمی اخذ کنند که با این چارچوب‌ها همخوانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، مهران فاطمی در شورای اقتصاد مقاومتی که صبح امروز با حضور تعدادی از مدیران بخش خصوصی و مدیران دولتی برگزار شد با اشاره به اینکه صاحبان بخش خصوصی بهترین مشاوران مدیران دولتی هستند و این موضوع باید در سطح استان مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: اقتصاد چارچوب‌های مشخص خود را دارد و نباید مدیران دولتی بدون درنظرگرفتن این اقتضائات تصمیماتی برای بخش خصوصی بگیرند که با این چارچوب‌ها هیچ همخوانی ندارد.

وی با اشاره به قوانین خلق‌الساعه در کشور گفت: باید حوزه‌هایی که این قوانین خلق‌الساعه در آن وجود دارد و مشکلاتی که با این قوانین در سطح استان ایجاد شده شناسایی شود و به دنبال آن در یک نامه به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شود و جدا از آن نیز به وزرای مربوطه نیز اعلام شود تا آنها نیز ضمن اطلاع، پیگیری کنند.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه با دست‌فرمان فعلی نمی‌توان مسائل و چالش‌های کشور را برطرف کرد تصریح کرد: برای حل چالش‌ها و مشکلات کشور چاره‌ای نداریم که موضوع بهره‌وری را جدی بگیریم و با جدیت و تمام توان آن را پیگیری کنیم؛  زیرا ناترازی انرژی به حدی رسیده است که در همین استان بسیار محدود می‌توانیم مجوز ایجاد واحد جدید صادر کنیم؛ زیرا برق، آب و گاز واحدهای جدید را نمی‌توانیم تأمین کنیم.

فاطمی افزود: در زمینه ناترازی انرژی و راه‌اندازی نیروگاه‌های خود تأمین و خورشیدی باید ابهامات بخش خصوصی به‌صورت کامل برطرف شود که در این زمینه باید جلسات خصوصی با بخش خصوصی برگزار شود.

وی یکی دیگر از چالش‌های بخش خصوصی استان را حفظ و نگه‌داری نیروی انسانی ذکر و خاطرنشان کرد: خود صاحبان بخش خصوصی بارها این موضوع را بیان کرده‌اند و یکی از راه‌حل‌های برطرف‌شدن این مشکل، ایجاد یک شهرک مسکونی برای کارگران است که باید این موضوع نیز در جلسات مشترک راه و شهرسازی و بخش خصوصی چارچوب‌های اجرایی آن مشخص شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از