حالت تاریک
یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

کار نیک انسان را از سقوط نجات می‌دهد

کار نیک انسان را از سقوط نجات می‌دهد

شهید غلامرضا جوکار هفتم خرداد ۱۳۳۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، شهید غلام‌رضا جوکار هفتم خرداد ۱۳۳۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد. پدرش حسین کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی با سمت آرپی‌جی‌زن راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) خیرآباد یزد به خاک سپرده شد. برادرش عباس نیز به شهادت رسیده است.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

فقط عمل صالح است که انسان را از خطر سقوط حتمى مى‌رهاند، فرزندان من از ياد نبريد قيامت را و نماز را بخوانید و روزه بگیرید و کارهای شایسته انجام دهید. دلم می‌خواهد چون زینب و زهرا باشید و از اینان سرمشق بگیرید و حجاب و دین و قرآن را فراموش نکنید.

 

در زمانی که شما زندگی می‌کنید خیلی سخت است داشتن دینی که خدا دوست دارد ولی سعی کنید همواره بکوشید و از یاد نبرید حساب قیامت را روزى که حساب مى‌کشند از شما براى کردار خودتان زبان و چشم و گوش دست و پاى خود را به محاکمه بکشيد و بگوييد چه کرده‌ايد و چه خواهيد کرد در برابر فرمان خدا و قرآن را زياد بخوانيد و معنى آن را خوب درک کنيد و بترسيد از وعده‌هاى خدا براى جزاى عمل شما ديگر بس است و آخرین حرف من این است هر کاری که می خواهی بکنی ببین خدا دوست می‌دارد یا نه والسلام.

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از