حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک؛

یزدی‌ها امروز را با آلودگی هوا آغاز کردند

یزدی‌ها امروز را با آلودگی هوا آغاز کردند

شهروندان یزدی در حالی صبح امروز راهی محل کار و مراکز آموزشی شدند که فضای شهر یزد را غباری شدید از آلودگی هوا فرا گرفته است.

به گزارش یزدرسا؛ بر اساس آخرین شاخص‌های سنجش آلودگی هوای امروز، شاخص آلودگی هوا در شهر یزد ناسالم است. این آلودگی، روز گذشته نیز مشاهده شد؛ اما امروز آلاینده‌ها غلیظ‌تر شده و لایه‌ای از دود و غبارهای غلیظ فضای شهر یزد را در بر گرفته است.

بسیاری از مردم که مدتی بود از ماسک استفاده نمی‌کردند امروز پنجشنبه از همان منزل خود، از آن استفاده کردند.

اداره کل هواشناسی یزد پیش بینی کرده بود به دلیل ناپایداری جوی در استان برای روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ در سطح استان گاهاً شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید توأم با گرد و غبار و در نتیجه در برخی ساعات قرارگیری شاخص کیفی هوا در محدوده بالاتر از حد استاندارد خواهیم بود.

این اداره کل اضافه کرده: با عنایت به شرایط پیشرو توصیه می‌شود؛ گروه‌های حساس (سالخوردگان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی) حتی‌المقدور از تردد و فعالیت‌های سنگین در فضای باز طی این بازه زمانی خودداری نمایند؛ در صورت اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا از سوی دستگاه‌های متولی، کارگروه مربوطه تشکیل و مصوبات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فعلا مدارس و مراکز آموزشی استان یزد دایر و خبری از تعطیلی آنها نیست.

اداره کل حفاظت محیط زیست نیز به همان اطلاعیه هواشناسی بسنده کرده و توضیح بیشتری در مورد میزان آلاینده‌های هوا اعلام یا منتشر نکرده است.

گزارش‌ها حاکیست اغلب شهرستان‌های استان یزد نیر امروز پنجشنبه، درگیر آلودگی هوا هستند .

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از