حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد:

هر یزدی هفتگی 270 گرم گوشت مصرف می‌کند

هر یزدی هفتگی  270 گرم گوشت مصرف می‌کند

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز یزدی‌ها یا به عبارتی میزان مصرف گوشت قرمز هر یزدی در یک سال به طور متوسط تقریبا 14 کیلوگرم است.

مجتبی آغاز در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا»، با اشاره به سرانه مصرف اقلام اساسی در استان یزد اظهار داشت: سرانه مصرف گوشت قرمز یا به عبارتی میزان مصرف گوشت قرمز هر یزدی در یک سال به طور متوسط تقریبا 14 کیلوگرم است که نیاز سالانه استان یزد در مصرف گوشت را تقریبا به 16 هزار تن رسانده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: سرانه برنج مصرفی یک یزدی نیز تقریبا 40 کیلوگرم و نیاز سالانه استان یزد نیز در این قلم کالای مصرفی تقریبا 45 هزار تن است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گوشت طیور برای هر یزدی در سال تقریبا 28 کیلوگرم است، عنوان کرد: مردم استان یزد در سال به بیش از 31 هزار و 800 تن گوشت طیور اعم از مرغ، بوقلمون، بلدرچین و ... نیاز دارند.

آغاز میزان سرانه مصرف تخم‌مرغ برای یزدی را نیز 11 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: نیاز مردم استان یزد در این قلم کالای مصرفی نیز بیش از 12 هزار و 500 تن است.

وی اضافه کرد: میزان سرانه یزدی در اقلامی چون شکر و گندم نیز به ترتیب 20 کیلوگرم و 141 کیلوگرم است که نیاز سالانه استان یزد را در این اقلام به ترتیب به تقریبا 23 هزار تن و 160 هزار و 500 تن رسانده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه یزد در زمینه تولید مرغ، تخم‌مرغ و دام سنگین دارای مازاد نیاز است، تصریح کرد: گوشت، مرغ و تخم‌مرغ تولید شده مازاد بر نیاز استان یزد به استان‌های همجوار صادر و در مقابل با توجه به نیاز یزد به دام سبک و تأمین آن از استان‌های دام‌خیز کشور، دام سبک به استان یزد وارد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از