حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
یزد در زمینه پرورشی مانند کنکور سرآمد باشد
استاندار یزد عنوان کرد:

یزد در زمینه پرورشی مانند کنکور سرآمد باشد

استاندار یزد گفت: آموزش‌وپرورش و اولیای مدارس باید به‌گونه‌ای عمل کنند تا استان یزد در زمینه پرورشی نیز همانند کنکور سرآمد و زبانزد کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد، محمدرضا بابایی شب گذشته در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان یزد، اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان اصلی‌ترین کاری که برعهده دارند، تربیت انسان است.

وی ادامه داد: ساختن منابع انسانی برای آینده کشور بسیار مهم است و انسان فکور و دانشمند یک‌دنیا را متحول می‌کند و لذا نقش مدرسه در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار یزد گفت: خوشحالیم که در حوزه آموزشی جایگاه بسیار خوبی را در کشور داریم و باید این جایگاه مراقبت شده و نگه داشته شود همچنین از پرورش نباید غفلت شود.

بابایی اظهار کرد: اکنون که خوشبختانه در حوزه آموزش سرآمد کشور هستیم باید مراقبت جدی داشته باشیم تا در زمینه پرورش نیز کاستی وجود نداشته باشد.

*معلمان در کنار آموزش دغدغه تربیت دینی هم داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه نیز در این جلسه گفت: مسئولان آموزش‌وپرورش باید تلاش کنند تا علاوه بر آموزش در زمینه اخلاق و تربیت دینی و اعتقادی غفلت نشود.

محمدرضا ناصری افزود: این خواسته دشمنان است تا حوزه اعتقادی و تربیتی دانش‌آموزان کم‌رنگ باشد و در کشور ما همه مسئول هستند تا خانواده و اهل خود را از آتش جهنم دور کنند و این تکلیف الهی است.

وی اظهار داشت: بعضاً معلمان فقط دغدغه آموزشی دارند و در روش تربیتی اسلامی و دینی سستی‌هایی وجود دارد که باید تجدیدنظر صورت پذیرد تا نیروهای مذهبی و انقلابی برای کشور تربیت شوند.

*دبیرخانه نوجوان سالم کشور به یزد واگذار شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: جشنواره نوجوان سالم با میزبانی یزد برگزار شد و در مرحله اول هزار و ۶۴۳ اثر برگزیده شد و در مرحله داوری ۲۲۰ اثر برگزیده کشوری و در نهایت افزون بر ۳۰۰ نفر به مدت سه روز مهمان یزد بودند که دبیرخانه نوجوان سالم کشور نیز به این استان واگذار شد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد افزود: این جشنواره برای اولین‌بار در سطح دانش‌آموزی، مدرسه‌ای و بخش جامعه‌محور و با نگاه مثبت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد همچنین دبیرخانه شوراهای دانش‌آموزی کشور نیز به استان یزد واگذار شده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال‌های قبل گفته می‌شد در این استان فقط در رابطه مهارت تست‌زنی با دانش‌آموزان کار می‌شود و لذا در سال گذشته با سؤالات مفهومی و تشریحی که در سراسر کشور و متمرکز برگزار شد، مشخص گردید دانش‌آموزان یزدی علاوه بر تست در سوالات مفهومی نیز مهارت لازم را دارند و خوشبختانه در سال جاری نیز این روند تکرار شد و دانش آموزان یزدی رشد ۱.۷۵ را نسبت به سال قبل داشتند که نشان از توانمندی در بین دانش آموزان و همچنین تلاش خانواده ها و اولیاء مدارس است.

در این نشست گزارشی از امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و همچنین برنامه شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و گزارش طرح آموزش خانواده (طرح پیوند) ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از