حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
از صبح امروز در یزد آغاز شد؛

یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریانا کاپ

یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریانا کاپ

یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریانا از صبح امروز و با حضور بیش از 440 تیم در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، محمدرضا جناب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به شروع یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریانا کاپ در یزد از صبح امروز اظهار داشت: مسابقات رباتیک کاپ آریانا در دو مقطع در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و با حضور بیش از ۴۴۰ دانش‌آموز در ۱۷ لیگ در رشته‌های مختلف به‌خصوص رالی سرعت، جنگجو، بالاور وزنه، ربات کارخانه‌ای، فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و نمایش آزاد در سالن امام علی دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز به کارکرده است.

وی با تأکید بر اینکه استان یزد و قزوین جزو قطب‌های رباتیک در کشور محسوب می‌شوند گفت: در یازدهمین دور از این مسابقات 110 تیم از استان‌های مختلف کشور حضور دارند که این تیم های در مرحله اموزشگاهی و سپس شهرستانی انتخاب و در نهایت جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده اند.

رئیس کمیته فنی یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریانا در ادامه افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و درعین‌حال تقویت کارگروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی است.

 

در ادامه این نشست فاطمه شمسایی، مسئول اجرایی این مسابقات با اشاره به اینکه حدود 50 نفر کار برگزاری این رویداد را بر عهده دارند تصریح کرد: بیشترین تعداد شرکت کنندگان از استان یزد هستند که خوشبختانه از اکثر شهرستان های استان نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات برای یازدهمین سال متوالی است که برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آریانا توانسته به پشتوانه برگزاری این مسابقات و ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان نتایج بسیار خوبی را در زمینه رباتیک کسب کند به‌نحوی‌که تعداد قابل‌توجهی از برگزیدگان دوره‌های گذشته، امروز در عرصه‌های دیگری دررابطه‌با رباتیک مشغول به فعالیت هستند.

شمسایی با اشاره به اینکه آریانا در تمام شهرستان‌ها فعال است تصریح کرد: بزرگ‌ترین شرکت در زمینه صنعت تولید قطعات رباتیک وابسته به آریانا است که خوشبختانه توانسته است با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور، در حال حاضر حدود 50 درصد از قطعات مورد استفاده در صنعت رباتیک در کشور را تولید کند.

در بخش پایانی این نشست  نیز محمدرضا احمدزاده عضو برگزاری این مسابقات  با اشاره به تأثیر فعالیت نوجوانان در زمینه رباتیک گفت: رباتیک به علت گستردگی حوزه فعالیت، باعث افزایش خلاقیت، ابتکار دانش‌آموزان شده و در آینده تحصیلی و زندگی آنها به‌طورقطع مؤثر خواهد بود.

وی افزود: نوجوانان برای تعیین مسیر زندگی خود باید به علاقه، استعداد و بازار کار آینده حتماً توجه داشته باشند و توجه  به یکی از این موارد باعث انحراف، مسیر زندگی نوجوان خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از