حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رسانه‌ها جامعه را به کدام سمت هدایت‌ می‌کنند؟

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

مرور تاریخچه تلاش رسانه‌های متصل به صاحبان قدرت و ثروت برای انحراف نقش و وظیفه بزرگ زنان، به‌خوبی نمایانگر عدم تطابق این نگاه با آینده روشن و زیبایی است که پروردگار برای زن ترسیم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، براساس آمار، نیمی از جامعه انسانی را زنان تشکیل می‌دهند، اما حقیقت آن است که زنان تمام جامعه را شامل می‌شوند، انسان‎‌هایی که مظهر زیبایی، ظرافت، عشق ، تعهد، مهربانی هستند و علیرغم ظرافت، لطافت و مهربانی غیرقابل وصفی که دارند، براساس تقدیر الهی نقشی بی‌بدیل و بسیار مهم بردوش آنها نهاده شده است.

جذابیت شاهکار خداوند زمانی آشکار می‌شود که به‌واسطه این نقش و علیرغم ظرافت‌های روحی و جسمانیشان اما به استواری و سرافرازی کوه از پس این نقش برآمدند. متأسفانه عده‌ای همواره در طول تاریخ با نگاه‌هایی غیرانسانی و غیرالهی سعی کرده‌اند نقش زنان را تقلیل داده یا به انحراف بکشانند.

تلاش‌های این عده از افراد به‌واسطه قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارند به‌قدری پررنگ شده که امروز برای برخی، واقعیت زن در جامعه محو و تاریک و مبهم شده است.

بر همین اساس در این گزارش سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم که نقش اصلی زن امروز چیست؟

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

معصومه حکیمیان، معاون اسبق فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در پاسخ به این سوال که نگاه الهی و انسانی که به زن وجود دارد چگونه است، اظهار کرد: در این زمینه اول باید به نگرش جامعه غربی پرداخت که متأسفانه به هیچ‌وجه از دریچه فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی نبوده و نیست و این مهمترین مقوله‌ای است که در کاوش نگاه غرب به زن باید مدنظر قرار دهیم. 

 

وی ادامه داد: طی ۱۰۰ سال اخیر، نگاه غرب به زن و دختر، نگاه کاملاً سیاسی و اقتصادی است.

 

این دانشجوی دکترای فلسفه تربیت تصریح کرد: بر اساس نگاه غرب، افزایش قدرت سیاسی در گرو افزایش قدرت اقتصادی است و در این مسیر زن را ابزاری برای رسیدن به اهداف قلمداد می‌کند. 

 

وی با اشاره به مصاحبه‌ای که حدود ۷۰ سال پیش راکفلر، یکی از ثروتمندان و رئیس سابق شورای روابط خارجی داشته است، گفت: در این مصاحبه راکفلر خطاب به مصاحبه‌گر صراحتاً اعلام می‌کند که از طریق زنان به اهداف اقتصادی و سیاسی خود دست می‌یابند.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی ادامه داد: اینکه فضای مناسبی برای شهوترانی شهوترانان با عریان کردن زنان فراهم بشود یکی از اهداف حاشیه‌ای است. آنان با حضور زنان و ترویج بی‌بندوباری در جامعه عقلانیت را از مردم گرفته و حکومت می‌کنند. 

 

وی گفت: یهود ۲۰۰ سال پیش، پروتکل‌های مشروب‌خواری، ربا، استفاده از مواد مخدر و... را در دستور کار جهان قرار داد و در پس این اقدام هدفی جز حکومت بر جهان نداشت. 

 

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ترویج فحشا و بی‌بندوباری به‌عنوان یک ابزار و روش موثر برای رسیدن به اهداف محسوب می‌شود، گفت: کمپانی هالیوود که به مرور از فیلم‌های خانوادگی شروع کرده و آن را گسترش می‌دهد، خود و کارکنانش نیز ابزار هستند. غرب همچنین مدلینگ را با تمام آب و رنگش در اختیار گرفته تا بتواند حکومت خود را گسترش دهد و هدف خود را در پس این صنعت زیبایی‌دوستی عنوان می‌کند.

 

وی با اشاره به مبارزه غرب برای کسب حق رأی و مالکیت، تاکید کرد: تنها چیزی که برای غرب اهمیت ندارد، ذات بشر و نیازهایش است.

 

حکیمیان با اشاره به اینکه امروز رسانه قدرتمندترین ابزاری است که غرب برای رسیدن به اهداف خود به کار برده است، گفت: نظریه «ذرات با عظمت» در علوم انسانی از ارزش والای اشرف مخلوقات حکایت می‌کند که براساس آن افراد را آنقدر ارزشمند می‌داند که نباید خود را ابزار کنند. 

 

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

 

* نقش رسانه‌ها در جلوگیری از گسترش نگاه ابزاری به زنان

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در جهاد تبیین عنوان کرد: باید زنان و دختران را به این باور برسانیم که نباید خود را به دیده ابزار ببینند؛ قدرت رسانه‌ها در شکل‌گیری این باور بالا بوده و با تدابیر لازم می‌تواند به این مهم دست یابد.

 

حکیمیان با بیان اینکه رسانه‌ها باید مردم را در مقوله ارزش والای زن به هوشمندی برسانند، گفت: بزرگترین و موثرترین عناصر در جهاد تبیین رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها زودتر از هر سازمان و یا نهادی می‌تواند به داد آسیب‌دیدگان زلزله مدیریت ذهن برسد.

 

وی با بیان اینکه اصطلاح حقوق زنان در غرب امروز خنده‌دار است، گفت: غرب تلاش می‌کند تا زن را تنها به حق مالکیت بر تن برساند.

 

معاون اسبق فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: عده‌ای بر این باورند که غرب تنها زنان ایران و همچنین زنان مسلمان را هدف گرفته‌اند، اما اینگونه نبوده و آنان زنان در ادیان مختلف و افرادی که بنیه اخلاقی و اعتقادی دارند را به قربانی گرفته‌اند؛ نگاه فعلی غرب نه‌تنها انسان‌ساز و تعالی‌بخش نیست؛ بلکه وجود مقدس زن را نشانه گرفته‌‌ است.

 

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

وی با ابراز تأسف از اینکه روح زن‌ها به‌واسطه فتنه‌های غرب از انسانیت فاصله می‌گیرد، گفت: سه دستورالعمل برای مصون‌داشتن انسان‌ها از خطر فتنه‌ غرب وجود دارد. جوامع می‌توانند در این مسیر احیا، تحکیم و مقاوم‌سازی هویت انسانی، ملی و دینی را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

 

حکیمیان اضافه کرد: با داشتن شخصیتی کاریزماتیک، می‌توان سه حرکت را دنبال کرد تا انسان‌ها کمتر قربانی نقشه‌های شوم غرب شوند. 

 

این فعال فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: غرب برای اینکه به اهداف حکومت بر جهان دست یابد، راهکار اساسی دارد که تمام انسان‌های غیر یهود را به جایگاه حیوانی تنزل دهد و از این حیوانات برای رسیدن به اهداف استفاده کند؛ با هویت‌زدایی انسانی، دینی و ملی این نقشه را عملی کرده‌اند. 

 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که غرب هدف قرار داده است، وجدان انسانی و شرافت انسان بودن است. جهادگر تبیین باید برای مسئله احیا، تحکیم و مقاوم‌سازی هویت انسانی برنامه داشته باشد. فرض که هیچ دینی وجود ندارد، باید به فرد یادآوری کرد که انسان است. 

 

این دانشجوی دکترای فلسفه تربیت تصریح کرد: یادمان باشد که دین در خدمت انسانیت است. دین، انسانیت را تقویت کرده و آن را به مردم یادآوری می‌کند تا سعادتمندی دنیا و آخرت را نصیب آنان کند. بحران معنویت و دین‌زدایی - فارغ از هر دینی-  از برنامه‌های اولیه غرب برای به قهقرا کشاندن زن و انسان‌ها بوده است. آنها تلاش می‌کنند جهان را به سمتی بکشانند که بدی‌ها، خوب و خوبی‌ها، بد محسوب شود. 

 

وی افزود: هویت ملی نیز در این بین سلاخی می شود. وقتی زنده‌باد ایران برای هر فرد جا بیفتد، فرهنگ، پرچم، آرمان‌ها و ... آن هم عزیز است؛ اما وقتی هویت ملی قربانی شده باشد، دیگر فرزند ایران زمین دل‌بستگی به این کشور نداشته و وطن خود را به دیده حقارت می‌نگرد. 

«زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب»

باید بجنگیم تا این نگرانی‌ها پشت سر گذاشته شوند و زنان بتوانند با اعتماد به نفس و استقلال، در هر حوزه‌ای که بخواهند، پیشرفت کنند. باید بجنگیم تا هر زنی از حقوق اساسی و انسانی خود بهره‌مند شود و دیگر هیچ‌کس نتواند او را به کمتر از آنچه شایسته است، تحت فشار قرار دهد.

 

زنان پرورش‌دهندگان جهان هستند و به آنها احترام بورزیم، به آنها فرصت بدهیم تا توانایی‌های بی‌پایان خود را نشان دهند. 

 

بنابراین، فرصت و زمان رسیده است که همه، با توجه و تقدیر به زنان نگاه کنیم.این جنگ نه تنها برای زنان است، بلکه برای انسانیت و عدالت است. بیایید با همدلی و همت به پایان این نابرابری‌ها برسیم و به یک جامعه متوازن و پویا برسیم که همه اعضای آن بدون تبعیض، فرصت‌های برابری داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از