حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

15 دی آخرین مهلت شرکت در پویش سلامت

15 دی آخرین مهلت شرکت در پویش سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مردم خواست تا ۱۵ دی‌ماه، حتماً به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و در پویش ملی سلامت شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، سید مهدی هاشمی باجگانی افزود: پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پر فشاری خون هم‌زمان با سراسر کشور در استان یزد از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ماه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: متاسفانه استان یزد جزو سه استان اول کشور در زمینه شیوع و ابتلا به بیماری دیابت و پرفشاری خون است و هدف اصلی این طرح شناسایی افرادی است که مبتلا به این بیماری‌ها هستند و از بیماریشان اطلاعی ندارند.

وی با اشاره به اینکه این دو بیماری، عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌کند تصریح کرد:تلاش ما بر این است افراد قبل از اینکه به مرحله عوارض بیماری برسند و خطر جانی برایشان ایجاد شود، بیماری شناسایی و درمان شود.

هاشمی بر مشارکت هم استانی‌ها در این طرح تاکید و خاطر نشان کرد:پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در استان ادامه دارد و افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در هر گروه سنی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت از خدمات رایگان این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از