حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرعامل کارخانجات شهید قندی خبر داد:

17 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در یزد

17 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در یزد

مدیرعامل کارخانجات شهید قندی از پیگیری مولدسازی دارایی‌های این کارخانه خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌احتمال زیاد در استان یزد یک سرمایه 16 الی 17 هزار میلیاردتومانی انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «یزد رسا» محمدجواد عسکری در جریان بازدید خبرنگاران استان یزد از بزرگ‌ترین تولیدکننده کابل‌های مخابراتی در خاورمیانه با اشاره به نام‌گذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم، رشد تولید اظهار داشت: کارخانه شهید قندی در حال حاضر بیش از 90درصد کابل های فیبر نوری کشور ایران و سوریه را تامین می کند و با اقدامات انجام شده، تولیدات کابل نوری این کارخانه در سال جاری حدود 600 درصد رشد داشته است و همچنین تولیدات کارخانه پلیمری ابرکوه نیز در 5 ماهه اول امسال دو برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرعامل کارخانجات کابل‌های شهید قندی با بیان اینکه مشکل تأمین نقدینگی در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اصلی مدیران سابق بوده است تصریح کرد: با مدیریت و اقدامات انجام شده زمان گردش مالی این شرکت از سه سال به 2.5 ماه رسیده است و در حال حاضر نیز با خریداری دستگاه های جدید که به زودی نصب می شود این شرکت توان تولید 9 محصول جدید را خواهد داشت و به واسطه آن بازارهای صادراتی محصولات کارخانه به شدت افزایش می یابد.

عسکری  به بازار بسیار خوب صادراتی محصولات این کارخانه نیز اشاره و ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ تن کابل به کشور ترکیه صادر شده که با اقدامات در دست اجرا، سعی بر افزایش این میزان به ماهانه 5 هزار تن داریم و همچنین کشور عراق نیز یکی دیگر از کشورهای علاقه‌مند به محصولات است که از ابتدای امسال تاکنون یک و نیم‌میلیون یورو کابل‌های برق به عراق فروخته شده است و سعی داریم تا پایان سال این میزان را به 2 الی 2.6 میلیون یورو برسانیم.

وی مشکلات ارزی که بر کشور عراق حاکم شده است را یکی از چالش‌های این شرکت ذکر و تصریح کرد: اقدامات مشترک بسیار خوبی با کشور ونزوئلا در دست اجرا داریم که می‌تواند منجر به رقم‌زدن اتفاقات بسیاری خوبی برای کشور شود و همچنین کشور افغانستان، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان و کشورهای اوراسیا یکی از مهم‌ترین مقصدهای صادراتی محصولات این کارخانه است.

مدیرعامل کارخانجات شهید قندی در مورد مولدسازی دارائی‌های این کارخانه نیز گفت: بر اساس تفاهم صورت‌گرفته مسئولان توسعه معادن با استاندار و دیگر مسئولان استان مقرر شده زمینی به وسعت 60 هکتار در اطراف شهر یزد جانمایی شود و زمین های کنونی نیز در جهت کاربری تجاری استفاده شود.

عسکری افزود: بر اساس تفاهم صورت‌گرفته درصورتی‌که یک معدن مس در استان یزد در اختیار این شرکت قرار گیرد از سوی مسئولان توسعه معادن سرمایه‌گذاری 16 تا 17 هزار میلیارد تومانی در استان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از منابع و سرمایه‌های شرکت از استان یزد خارج نخواهد شد تصریح کرد: تا زمانی که به‌عنوان مدیرعامل کارخانه شهید قندی مشغول به فعالیت باشم حافظ منافع مردم استان یزد بوده و خود بزرگ‌ترین مدافع حقوق مردم یزد خواهم بود و این موضوع نظر مسئولان و سرمایه‌گذاران اصلی نیز است و به‌هیچ‌عنوان موضوع خروج سرمایه‌ها از یزد واقعیت ندارد.

مدیرعامل کارخانجات شهید قندی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت این مجموعه شامل تولید ۱۷ هزار کابل خود نگه‌دار، ۳۰ هزار کیلومتر کابل نوری و ۲۵۰۰ کیلومتر تولید کابل میکرو و همچنین تولید سه هزار کیلومتر کابل برق است.

*برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی

علی‌محمد پور صالح، مدیرعامل شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی شهید قندی در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت، اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های فتوولتائیک در کشور است خاطرنشان کرد: پنل‌های تولیدی این مجموعه دارای حدود 23 درصد بازدهی هستند که از این لحاظ نسبت به رقبا بسیار وضعیت بهتری دارد.

 وی نقش این کارخانه را تأمین تجهیزات و نیروگاه‌های خورشیدی کشور غیرقابل‌کتمان دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم تولید چهارهزار مگاوات برق خورشیدی را در برنامه خود دارد که برای تحقق این موضوع باید از تولیدکنندگان داخلی مانند کشورهای دیگر حمایت بیشتری در زمینه معافیت مالیاتی به عمل آورد.

پور صالح با بیان اینکه هم اکنون با بهره‌مندی از تکنولوژی و تجهیزات جدید خریداری شده،  تولید ۱۵ مگاوات پنل نیروگاهی ۴۵۰ مگاوات به بالا در دستور کار شرکت قرار دارد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شرکت تولید 200 مگاوات پنل در سال جاری است که امیدواریم به هدف پیش‌بینی‌شده برسیم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از