حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
فرماندار شهرستان تفت:

500 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان تفت وجود دارد

500 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان تفت وجود دارد

فرماندار شهرستان تفت گفت: قریب به 500 پروژه نیمه‌تمام در سطح تفت وجود دارد که عملیات اجرایی و تکمیل آن در حال انجام است.قریب به 500 پروژه نیمه‌تمام در سطح شهر ستان تفت وجود دارد که عملیات اجرایی و تکمیل آن در حال انجام است.

علی دهقان‌نیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان تفت گفت: قریب به 500 پروژه نیمه‌تمام در سطح شهرستان تفت وجود دارد که عملیات اجرایی و تکمیل آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف قنوات، راه‌های روستایی، ساماندهی رودخانه‌ها و دیواره‌های ساحلی، روکش و آسفالت معابر معابر روستایی، مخازن ذخیره آب شرب، خط انتقال آب، شبکه داخلی آب شرب شهری و روستایی، بهداشت و درمان، پروژه‌های فرهنگ و ارشاد، پروژه‌های امنیتی، کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، اشتغال‌زایی و ... است.

فرماندار شهرستان تفت گفت: این شهرستان هزار و 700 رشته قنات دارد که اکثر آنها در اثر وقوع سیل آسیب دیدند و نیاز به مرمت دارند و برای بازسازی و مرمت آنها به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون با مشارکت جهاد کشاورزی و مردم مرمت تقریبا 40 درصد این قنوات انجام شده است.

دهقان‌نیری ادامه داد: در بحث بازسازی و مرمت کل راه‌های روستایی در شهرستان تفت نیز به یک هزار میلیارد اعتبار نیاز است که از طریق مشارکت دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد حدود 60 درصد از این پروژه به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: در حوزه بزرگراه‌های ارتباطی شهرستان تفت نیز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 500 میلیارد تومان آن مربوط به احداث تقاطع هم‌سطح در ورودی تفت و 500 میلیارد تومان دیگر مربوط به آسفالت بزرگراهی تفت است.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب‌خیزداری و منابع طبیعی در این شهرستان گفت: مرمت بندهای خاکی و رسو‌ب‌برداری بندهای خاکی در بخش‌های مرکزی، نیر و گاریزات لازم است انجام شود که چیزی حدود 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حوزه کشت و حفظ منابع طبیعی در تفت نیز، با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور و با توجه به اینکه تفت منطقه‌ای مناسب برای کاشت درخت است حدود 1/5 میلیارد تومان نیاز است تا تفت به تعهد خود در این زمینه عمل کند.

دهقان‌نیری در زمینه آسفالت معابر روستایی در شهرستان تفت گفت: برای آسفالت معابر ده بالا حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حدود 8 میلیارد نیز این پروژه بدهی دارد، همچنین تکمیل آسفالت معابر روستایی طزرجان نیز به حدود 20 میلیارد اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: برای مرمت، بازسازی و لکه‌گیری مسیر عبوری فیض آباد- سخوید نیز حدود 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون نیز 38 میلیارد در زمینه بازسازی مسیر، اصلاح نقاط حادثه خیز و حذف پیچ‌های خطرناک در این مسیر هزینه شده است.

فرماندار تفت با اشاره به پروژه‌های حوزه اوقاف و امورخیریه این شهرستان تفت نیز گفت: یکی از این پروژه‌ها، مجتمع تجاری غدیر است که در اراضی وقفی قرار دارد و تاکنون 17 میلیارد برای آن هزینه شده است و 3 میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل آن نیاز است.

وی ادامه داد: مجموعه عفاف و حجاب شهرستان تفت نیز حدود 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای تکمیل و بهسازی مساجد و همچنین سرویس‌های بهداشتی بین راهی نیز به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دهقان‌نیری در خصوص پروژه‌های نیه تمام حوزه بهداشت و درمان شهرستان تفت نیز گفت: پروژه احداث سه واحد مسکونی پزشکی در بخ 30 درصد پیشرفت دارد و اعتباری حدود 6 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد و تکمیل پروژه‌های خدمات جامع سلامت در سانیج، دهشیر، بنادکوک، کهدوئیه، اورژانس بخ و... نیز نیاز به اعتبار از یک میلیارد تا 8 میلیارد تومان دارند.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه صنایع دستی و گردشگری در شهرستان تفت ادامه داد: در این حوزه حدود 7 میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی هزینه شده است و حدود 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای بازسازی بناهای تاریخی و  قلعه‌های داخلی روستا باید هزینه شود.

فرماندار تفت گفت: در حوزه آب و فاضلاب نیز برای تکمیل پروژه حصارکشی منابع تأمین و ذخیره‌سازی آب شهرستان تفت حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حدود 14 میلیارد تومان نیز تاکنون برای آن هزینه کردیم که جز دیون است و باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: پروژه آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن شهرستان تفت نیز به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها طرح آن تهیه شده است و تاکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است و در پروژه آب‌رسانی به دهشیر نیز مبلغ 12 میلیارد تومان هزینه شده که 20 درصد پیشرفت دارد و حدود 6 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دهقان‌نیری افزود: برای لایروبی و مرمت چاه‌ها و قنوات تأمین‌کننده شهری و روستایی در شهرستان نیز حدود 35 میلیارد تومان نیاز است که حدود 30 درصد بازسازی آن با اعتبارات موجود انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه گازرسانی در روستاهای تفت گفت: پروژه گازرسانی به دهستان شیرکوه با 90 درصد  پیشرفت همراه بوده است و  حدود 12 میلیارد تومان نیز برای اعتبار آن نیاز است و در پروژه گازرسانی مسکن ملی در تفت نیز 95 میلیارد اعتبار نیاز است که هنوز کار شروع نشده است.

فرماندار تفت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه فرهنگ و ارشاد ادامه داد: تکمیل پروژه نگارخانه دیدار تفت حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و پروژه مجتمع فرهنگی و هنری نیر نیز حدود 20 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل به حدود 50 میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان در شهرستان تفت گفت: برای سالن هزار و 200 نفره تفت که 10 درصد پیشرفت دارد، امسال 4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که برای تکمیل آن حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همچنین 15 پروژه نیمه تمام چمن مصنوعی در روستاها داشتیم که 11 پروژه در دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح شد و چهار پروژه دیگر نیز تا قبل از نیمه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقان‌نیری در خصوص پروژه مرکز جامع روانپزشکی در شهرستان تفت با بیان اینکه این مرکز پوشش‌دهنده استان است، گفت: در این زمینه ساختمان سه طبقه توسعه بیمارستان روانپزشکی داریم که پیشرفت 50 درصدی دارد و حدود 40 میلیارد اعتبار نیز برای تکمیل آن نیاز است.

وی ادامه داد: پروژه خیری دولتی ساختمان اورژانس بیمارستان روانپزشکی استان در تفت حدود 10 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد و برای محوطه‌سازی آن نیز به 5 میلیارد تومان نیاز است و مجتمع بخش زنان، اطفال و آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی نیز با پیشرفت 20 درصدی همراه بوده است و 20 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از