حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل اوقاف استان یزد:

74 درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد است

74 درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد است

مدیرکل اوقاف استان یزد گفت: 74 درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد و 65 درصد موقوفات استان فاقد سند هستند.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف استان یزد، حجت‌الاسلام رضا صادقی در سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت‌اسناد و اوقاف یزد با اشاره به رتبه نخست استان یزد در صدور اسناد موقوفه در کشور گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه، در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفات منفعتی و انتفاعی و ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه وجود دارد که از این موقوفات ۱۰ هزار و ۴۳۱ منفعتی و مابقی انتفاعی است.

 

مدیرکل اوقاف استان یزد  با بیان اینکه ۷۴ درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد و ۶۵ درصد موقوفات استان فاقد سند است، افزود: در استان یزد ۱۵۹ بقعه متبرکه نیز وجود دارد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خدمت‌رسانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: از هفته وقف سال گذشته تا امروز هزار و ۴۹۰ جلد سند اولیه صادر شده که رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم و تعویض اسناد تک برگی به دفترچه‌ای ۷۳۳ جلد اخذ شده است.

 

وی تصریح کرد: موقوفه ابوالقاسم رشتی (بلوار دانشجو و راه‌آهن یزد) و محمدتقی عرب (ورودی شهر یزد با مساحت ۹۰ هکتار)، موقوفه گلزار خلدبرین با مساحت ۸۲ هکتار از جمله موقوفات شاخص و بزرگ استان یزد است که برای بخش عمده‌ای از آن سند مالکیت صادر شده است.

 

صادقی در خصوص اسناد اجارات موقوفات استان یزد با بیان این‌که 4 هزار و ۲۲۳ مورد اسناد اجارات امسال به‌روزرسانی شده است، خاطرنشان کرد: در استان یزد اجاره فعال ۱۰ هزار و ۷۴۳ رقبه وجود دارد که از این تعداد 7 هزار ۶۶۵ رقبه باید به‌روزرسانی شود.

 

مدیرکل اوقاف استان یزد با اشاره به اینکه هر سال ۸۰۰ تا ۹۰۰ رقبه جدید به رقبات استان یزد اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۲۰ مورد وقف جدید در سطح استان یزد اضافه و ثبت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از