حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر بازرسی‌ونظارت اتاق اصناف استان یزد خبر داد:

ابلاغ نرخ جدید قالی‌شویی در یزد

ابلاغ نرخ جدید قالی‌شویی در یزد

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد گفت: نرخ جدید قالی‌شویی‌ها در یزد تعیین و ابلاغ شده است.

حسین شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به افزایش مراجعه مردم به برخی اصناف در ایام پایانی سال اظهار کرد: هرسال در ماه‌های پایانی سال مراجعه مردم به برخی صنوف افزایش می‌یابد که در این شرایط لزوم رعایت نرخ نامه‌های مصوب بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نرخ‌گذاری اصنافی که همشهریان در آستانه شب سال نو بیشتر با آن‌ها ارتباط دارند، انجام‌شده است، تصریح کرد: در مورد هزینه شست‌وشوی قالی در یزد، امسال نرخ خدمات قالی‌شویی برای شستشوی فرش ماشینی تا ۱۲ متر، برای هر متر ۲۲۰ هزار ریال و برای شستشوی فرش ماشینی ۱۵ متری به ازای هر مترمربع ۲۷۵ هزار ریال است.

شریعتمداری گفت: نرخ مصوب برای شست‌وشوی فرش ماشینی ۱۸ و ۲۰ متری، هر مترمربع ۳۰۰ هزار ریال است. این نرخ‌ حداکثر قیمت است و دریافت نرخ بالاتر از آن گران‌فروشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته اگر فرشی لکه‌گیری و رفوکاری و غیره داشته باشد بحث آن جداست و هزینه شست‌وشو به‌صورت توافقی بین صاحب فرش و واحد قالی‌شویی تعیین می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد تصریح کرد: هزینه ثابت حمل‌ونقل از پای ماشین برای هر تخته فرش حداکثر ۶۰۰ هزار ریال است و برای هر تخته فرش اضافه، ۱۰۰ هزار ریال اضافه می‌شود.

شریعتمداری در مورد قیمت شست‌وشوی فرش دستباف هم گفت: نرخ شست‌وشوی فرش دستباف متفاوت است و هزینه پایه شست‌وشوی هر متر فرش دستباف ۳۶۳ هزار ریال است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد در مورد نرخ شست‌وشوی موکت بیان کرد: در حال نرخ شست‌وشوی آن‌ها هر مترمربع ۱۱۰ هزار ریال است.

وی نرخ شستشوی مبلمان هفت نفره و ۹ نفره را به ترتیب ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال و ۴ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال عنوان کرد.

شریعتمداری همچنین شستشوی تشک تخت یک‌نفره و تشک تخت دو نفره را به ترتیب ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال و ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد تصریح کرد: وجود یک قیمت مصوب که تمام جوانب را در نظر گرفته باشد باعث خواهد شد مردم بتوانند خود به‌عنوان یک ناظر رفتار کرده و تخلفات احتمالی را گزارش کنند؛ ولی عدم وجود قیمت ثابت باعث نابسامانی بازار و ایجاد مشکلات فراوان به مردم خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از