حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

بیمارستان «بحران» در یزد افتتاح شد

بیمارستان «بحران» در یزد افتتاح شد

نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور، با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در یزد به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش یزدرسا، داود منظورT معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در ادامه سفر خود به استان یزد این بیمارستان ۱۲۶ تخت خوابی را که برای آن بیش از ۲۷۰ میلیارد اعتبار اختصاص یافته بود را افتتاح کرد.

 

منظور در مراسم افتتاح این بیمارستان با اشاره به اینکه با کار جهادی که در طول سه سال انجام شد این بیمارستان که دارای بخش‌های مختلف است به بهره‌برداری رسیده است که این موضوع باعث افزایش ظرفیت‌های جدیدی به استان یزد می‌شود تصریح کرد: یک سال از عمر مراحل احداث این بیمارستان در زمان کرونا بوده است که این موضوع نشان از آن دارد که توجه ویژه‌ای برای برطرف شدن چالش‌های شهر و مردم در زمان بحران تدارک دیده شده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را توجه به مسائل بهداشتی ذکر و تصریح کرد: در دولت سیزدهم حدود ۴۰۰ بیمارستان در دست ساخت است که‌امیدواریم تعداد قابل توجهی از این بیمارستان‌ها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وی افزود: برطرف شدن برخی نواقص جزئی که در این بیمارستان همچنان تکمیل نشده است در اولویت قرار می‌گیرد و اعتبار لازم برای آن اختصاص می‌یابد.

 

شایان ذکر است: مساحت این بیمارستان ۵ هزار و ۲۴۰ مترمربع بوده و دارای شش اتاق عمل و بخش‌های زنان، داخلی، اعصاب، چشم و گوش و حلق و بینی است که در مواقع عادی به عنوان مکمل بیمارستان شهید رهنمون به ارائه خدمت به مردم می‌پردازد و در مواقع بحران و شیوع بیماری‌های واگیردار مثل کرونا با افزایش تا ۱۵۰ تخت به صورت مستقل استان را پوشش می‌دهد به این طریق از آلودگی سایر بیمارستان‌ها جلو‌گیری می‌شود.

 

تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان جهت بهسازی و بازسازی ساختمان و تجهیزات تأسیسات برقی و مکانیکی این بیمارستان و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات و آماده‌سازی آن هزینه شده است که برای پرداخت مطالبات و تکمیل آن همچنان به حدود ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

 

بهسازی و بازسازی بیمارستان بحران یزد از سال ۹۹ آغاز شد و درحالی‌که میانگین ساخت مراکز بیمارستانی در کشور پنج تا ۱۰ سال است، اکنون این مرکز بیمارستانی در کمتر از سه سال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از