حالت تاریک
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سایت خبری یزد رسا هستید؟
مدیرکل تعاون استان یزد مطرح کرد:

بی‌تفاوتی برخی مدیران نسبت به مشکلات شرکت‌های تعاونی

بی‌تفاوتی برخی مدیران نسبت به مشکلات شرکت‌های تعاونی

محمدرضا فلاحتی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند نسبت به مشکلات تعاونی‌های مسکن یا مصرف که جهت رفاه پرسنل آنها تشکیل شده بی‌تفاوت باشند.

محمدرضا فلاحتی در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به مشکلات تعاونی‌های مسکن و  مصرف کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند نسبت به مشکلات تعاونی‌های مسکن یا مصرف که جهت رفاه پرسنل آنها تشکیل شده بی‌تفاوت باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: طبق قانون بخش تعاون شرکت‌های تعاونی شخصیت حقوقی مستقل دارند و با سه رکن اصلی مجمع عمومی، هیات مدیره و بازرسین تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته بسیاری از دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی به منظور رفاه پرسنل خود نسبت به تشکیل تعاونی‌های مسکن و مصرف اقدام نموده‌اند و تعدادی از این تعاونی‌ها عملکرد مطلوبی داشته و خدمات خوبی به اعضا خود ارائه کرده‌اند. اما تعدادی از آنها هم با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و باعث نارضایتی اعضا خود (کارمندان یا کارگران) شده‌اند.

فلاحتی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد با ورود مدیران دستگاه و یا شرکت و تشکیل جلسات کدخدامنشی با هیأت مدیره و اعضا که از پرسنل خودشان هستند، مشکلات حل شده و تعاونی می‌تواند به فعالیت خود به درستی ادامه دهد، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم در ابتدا تعاونی‌های مسکن و یا مصرف با حمایت مدیران تشکیل می‌شود اما در ادامه به حال خود رها شده و سرنوشت اعضا تنها به دست هیأت مدیره سپرده می‌شود و دستگاه دولتی و یا شرکت خصوصی که به خواست و حمایت خودشان این تعاونی‌ها شکل گرفته هیچگونه نقش نظارتی در این خصوص ایفا نمی‌کنند‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: با بروز مشکلات در این تعاونی‌ها، کارمندان یا کارگران این شرکت‌ها از اداره‌ کل تعاون کار و رفاه اجتماعی انتظار دارند که مشکلات آنها را مرتفع کنند. این اداره کل به عنوان دستگاه حاکمیتی سعی می‌کند پیگیری‌های لازم را به عمل آورد؛ اما به علت تعداد زیاد تعاونی‌ها نیاز هست هر دستگاه یا شرکت هم نقش نظارتی خود را ایفا نماید و نسبت به تعاونی منتسب به خود بی‌تفاوت نباشد‌.

وی تأکید کرد: کلیه کارمندان و کارگرانی که نسبت به عملکرد تعاونی‌های مسکن یا مصرف خود اعتراض دارند، باید حل مشکلات تعاونی را در ابتدا از مدیران دستگاه خود مطالبه کنند و مدیران مربوطه هم نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از