حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
تماس 6 هزار یزدی با اورژانس اجتماعی
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد خبر داد:

تماس 6 هزار یزدی با اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: در سال جاری برقراری بیش از ۶ هزار تماس از سوی شهروندان یزدی در مراکز اورژانس اجتماعی به ثبت رسیده است.

عباس متولی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، از برقراری تماس بیش از 6 هزار یزدی با اورژانس اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین مراجعات به اورژانس اجتماعی شامل افرادی با افکار خودکشی، اقدام به خودکشی، انواع آزارهای خانگی اعم از کودک، همسر، سالمند و معلول آزاری، دختران فراری، دختران و زنان در معرض آسیب یا آسیب‌دیده و افرادی که در شرایط حاد اورژانسی به لحاظ روانی و اجتماعی قرار دارند، بوده است.

وی افزود: اکثر ارجاعات به مراکز اورژانس اجتماعی از مجموعه‌های قضایی، نیروی انتظامی، بیمارستان‌ها و مدارس است البته افراد از طریق شماره تماس ۱۲۳ به صورت خود معرف می‌توانند به مراکز اورژانس اجتماعی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مراجعه کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد با بیان ویژگی‌های خدماتی که این مراکز به شهروندان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: ویژگی این خدمات سریع، به موقع و در دسترس بودن آن است و در واقع قبل از خدمات قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد که بیشترین آن مربوط به حوزه‌های خدماتی روانشناسی و مددکاری است.

وی با تأکید بر آموزش و اقدامات پیشگیرانه  قوی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: برنامه‌های پیشگیرانه قوی و بومی شده به صورت محله‌محور و جامعه‌محور بسیار حائز اهمیت است، همچنین  آموزش اصولی و درست همراه با آینده‌نگری می‌تواند تأثیر زیادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال‌های آتی داشته باشد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از