حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

جنبش اخیر یک خیزش نخبگانی_انسانی است

جنبش اخیر یک خیزش نخبگانی_انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: جریان اخیر دانشگاه‌های دنیا یک خیزش نخبگانی_انسانی است و فطرت بخشی از نخبگان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بیدار شده است.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض نسبت به حمایت دولت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس در آمریکا اظهار کرد: این اعتراضات و جنبش در ابتدا از دانشگاه کلمبیا شروع شد که مهد نخبگان و اساتید برجسته‌ای است که اتفاقا قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های رژیم غاصب صهیونیستی نیز دارد.

وی ادامه داد: این بیانگر این است که ماجرای آزادخواهی و بازگشت فطرت در دنیا در حال اوج‌گیری است؛ معتقدیم که فرهنگ غرب یک فرهنگ بسیار سطحی و کاذب است که با استفاده از رسانه جاذبه‌ای را ایجاد کردند که در ماجرای شهدای غزه این مسئله آغاز شد که فطرت انسانی بیدار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه جریان اخیر دانشگاه‌های دنیا یک خیزش نخبگانی_انسانی است، گفت: فطرت بخشی از نخبگان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بیدار شده است و در مسیر مبارزه با فرهنگ استکبارستیزی برخواسته‌اند تا پوشش دروغین چهره غرب را آشکار کنند.

وی افزود: امروز به عینه اهمیت تحقق کلام امام راحل را مشاهده می‌کنیم و امروز دانشگاه‌ها به عنوان پیشتاز این حرکت در بازخوانی ماجرای غزه و طوفان‌الاقصی هستند. 

دهقانی با بیان اینکه آمریکا و غرب تصویر زیبایی از انسان‌دوستی و حفاظت از محیط زیست در سطح بین‌الملل برای خود ترسیم کرده است، ادامه داد: این تصویر دروغین و متضاد را می‌توانیم در این قاب مشاهده می‌کنیم که به مدت ۲۰۰ روز بیش از ۳۰ هزار مردم مظلوم و بی‌گناه را قتل عام می‌کنند و این جریان پیشتازی دانشگاه باعث شد تا تناقض عملکرد را نشان دهد و افکار اساتید و دانشجویان آزاداندیشی که در دنیا هستند باعث نتوانند این تناقضات را پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در این واقعه بسیار پررنگ است، و رسانه‌ای که تا دیروز با نگاه تهدید به آن می‌نگریستیم امروز در حال افشا کردن جریان دروغین غرب است؛ فرمایش مقام معظم رهبری که امروز جهاد، جهاد رسانه است را باید درک کنیم و تبیین را با لسان رسانه انجام دهیم و بدانیم که این یک یک فرصت بسیار عالی است که جریان آزادی‌خواهی و بیداری نخبگانی_انسانی در دانشگاه‌ها را در سراسر دنیا منتشر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه امروز در حال مشاهده تاثیرات پیام حقی که مقام معظم رهبری در بستر رسانه به جوانان اروپایی ارسال کردند، هستیم عنوان کرد: وعده‌های الهی قطعا محقق خواهد شد و آثارِ حق انتشار پیام شهدای مقاومت را شاهد هستیم که در بیش از ۳۰ دانشگاه می‌بینیم.

وی دلیل سرکوب دانشجویان آمریکایی را عمق خطر در این جریان دانست و افزود: جنس بیداری اخیر عمیق‌تر است و بنیان‌های فکری، معرفتی و دروغین رسانه‌ای غرب در حال فروپاشی است، زیرا غرب می‌داند که دانشگاه محل پیشرانی و مرکز تحولات جامعه است و اگر تحول در دانشگاه شروع شود به راحتی قابل توقف نیست.

دهقانی با اشاره به نقش دانشگاه‌های سایر جوامع در این خیزش اظهار کرد: تبیین اثرگذاری این نهضت و انتقال آن به مردم و ایجاد امیدبخشی از دل آن با استفاده از تبیین دقیق این خیزش از جمله وظایف دانشگاه‌های سایر جوامع است، زیرا غرب با سلطه رسانه‌ای خود تصویری جذاب از خود ساخته و تلاش دارد تا با تکنیک‌های روانی ناامیدی را در جامعه رواج دهد.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد نیز اساتید دانشگاه و دانشجویان به سهم خود در اجتماع حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و محکومیت اقدامات سرکوب‌گرانه دولت آمریکا حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه اگر رفتارهای خلاف قانون تا دیروز در دانشگاه‌های ایرانی انجام می‌شد یک عده داد از عدالت و آزادی‌خواهی می‌زدند، عنوان کرد: اگر عده‌ای اعتقاد دارند که دانشگاه مرکز اندیشه‌وری و آزادی‌خواهی است زمانی که جریان مقابل در حمایت از چندهزار زن و کودک بی‌گناه و رفتارهای دروغین غرب اقدام می‌کند نباید محکوم به این شوند که قوانین رعایت نشده است و یا برچسب به این افراد زده شود.

وی ادامه داد: در ابتدا باید دید بسترهای قانونی در دانشگاه‌های غرب تاچه میزان مجوز رسمی به چنین اعتراضاتی می‌دهند؟ قطعا این مجوزها داده نشده است که دانشجویان مجبور شدند به صورت خودجوش اقدام کنند و نکته قابل توجه این است که پیشران حرکت هم اساتیدی هستند که خود قانون‌گذار، مدرس و تبیین‌کننده این فضا هستند.

دهقانی افزود: این بیانگر این است که سخنانی مبنی بر اقدامات چپ‌گرایانه دانشجویان آمریکایی و عدم رعایت قوانین واقعیت ندارد و باید تاکید کرد که قانون ابزار تحقق عدالت است و اگر قرار باشد که خود قانون مانع تحقق عدالت شود ماهیت قانون زیرسوال می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصریح کرد: آیا قانونی که به دولتی اجازه می‌دهد تا تسلیحات جنگی به رژیم صهیونیستی بفروشد که با آن ۳۰ هزار فرد بی‌گناه را قتل عام کند، می‌تواند صلح جهانی را محقق کند؟.

وی ادامه داد: گاهی اوقات متوجه نیستیم که بعضی از قوانین ساخته شده تا جنبش‌های عدالت‌خواه را سرکوب کند و این را در تصمیم‌گیری سازمان ملل در راستای حمایت از مظلومان و وتو شدن آن از سوی چند کشور مستکبر بیانگر این است که اصل ماجرای نظم نوین جهانی که رسالت آن در تحقق اهداف استکبار است را نمی‌پذیریم.

دهقانی با بیان اینکه برچسب زدن به دانشجویان آمریکایی و سرکوب آن‌ها تحت عنوان قوانین دولت قابل پذیریش نیست، اظهار کرد: جریان جنبش دانشجویی در ماجراهای آرمان‌خواهی و در حوزه قوانین اگر نتواند مجوزهای لازم را اخذ کند طبیعتاً به سوی مسیری می‌رود که حرف خود را به گوش جهانیان برساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از