حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل اوقاف استان یزد خبر داد:

رشد 120درصدی صدور سند برای موقوفات یزد

رشد 120درصدی صدور سند برای موقوفات یزد

مدیرکل اوقاف استان یزد گفت: از هفته وقف سال گذشته تا امروز یک هزار و ۴۹۰ جلد سند اولیه برای موقوفات استان صادر شده که رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم.

به گزارش یزدرسا؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی در سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به رتبه نخست این استان در صدور اسناد موقوفه در کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت‌شده در بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه، در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفات منفعتی و انتفاعی و ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه وجود دارد که از این موقوفات ۱۰ هزار و ۴۳۱ منفعتی و مابقی انتفاعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه ۷۴ درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد و ۶۵ درصد موقوفات استان فاقد سند است، افزود: در استان یزد ۱۵۹ بقعه متبرکه نیز وجود دارد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خدمت‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: از هفته وقف سال گذشته تا امروز یک هزار و ۴۹۰ جلد سند اولیه صادر شده که رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم و تعویض اسناد تک برگی به دفترچه‌ای ۷۳۳ جلد اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: موقوفه ابوالقاسم رشتی (بلوار دانشجو و راه‌آهن یزد ) و محمدتقی عرب (وروی شهر یزد با مساحت ۹۰ هکتار)، موقوفه گلزار خلدبرین با مساحت ۸۲ هکتار از جمله موقوفات شاخص و بزرگ استان یزد است که برای بخش عمده‌ای از آن سند مالکیت صادر شده است.

وی در خصوص اسناد اجارات موقوفات استان یزد با بیان این‌که ۴ هزار و ۲۲۳ مورد اسناد اجارات امسال بروزرسانی شده است، اظهار کرد: در استان یزد اجاره فعال ۱۰ هزار و ۷۴۳ رقبه وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۶۶۵ رقبه باید بروز‌رسانی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۴ زندانی با بدهی بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل موقوفات استان یزد از زندان آزاد شدند.

صادقی با اشاره به اینکه هر سال ۸۰۰ تا ۹۰۰ رقبه جدید به رقبات استان یزد اضافه می‌شود، عنوان کرد: در یک سال گذشته ۲۰ مورد وقف جدید در سطح استان یزد اضافه و ثبت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از