حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
دبیر ستاد انتخابات استان یزد مطرح کرد:

رقابت 255 نامزد انتخابات مجلس در یزد

رقابت 255 نامزد انتخابات مجلس در یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: تاکنون با احتساب انصرافی‌ها و انتقالی‌ها، 225 نامزد تأیید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه استان رقابت می‌کنند.

سعید رستگاری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به اینکه کمتر از ۶ روز دیگر به دو انتخابات بزرگ کشور یعنی، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان باقی مانده است، گفت: امروز سومین روز از فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و تاکنون با احتساب انصرافی‌ها و انتقالی‌ها، ۲۲۵ نامزد تأیید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه استان رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده در استان در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد ۴۷ نامزد است که در حال رقابت هستند، در حوزه انتخابیه تفت و میبد ۴۶ نامزد، در حوزه یزد، اشکذر و زارچ ۹۹ نفر و حوزه اردکان ۳۳ نامزد انتخابات مجلس با هم در رقابتند.

دبیر ستاد انتخابات مجلس استان یزد عنوان کرد: جمعه ۱۱ اسفندماه با حدود ۱۴ هزار نفر از هم استانی‌های یزد در قالب هیأت‌های اجرایی و نظارتی، عوامل اجرایی، نظارت، امنیتی، بازرسی و انتظامی انتخابات در ۸۶۷ شعبه اخذ رأی برگزار می‌کشود.

وی گفت: برای اولین بار براساس تغییرات در قانون انتخابات صرفا شناسنامه مدرک هویتی برای رأی دادن نیست و پنج سند هویتی برای افراد واجد شرایط رأی تعیین شده است، شخص واجد شرایط می‌تواند فقط یک بار با ارائه یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رأی گیری شرکت کند و این مدارک هویتی از طریق دستگاه احراز هویت مستقر در شعب اخذ رأی تأیید و ثبت می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از