حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد:

شناسایی ۹ نمونه آنفلوآنزا در میان حجاج یزدی

شناسایی ۹ نمونه آنفلوآنزا در میان حجاج یزدی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با بازگشت آخرین پرواز حجاج استان یزد،سه هزار و ۱۳۰ زائر، به سلامت وارد استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، محسن میرزایی گفت: به همت کارکنان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی جمعا از ۱۱۱ زائر، نمونه گیری PCR کووید۱۹ و آنفلوانزا انجام شد.

 وی افزود: با این اقدام، ۹ بیمار مثبت آنفلوآنزا و دو بیمار مثبت کووید۱۹ شناسایی شدند و پیگیری‌های لازم جهت درمان و مراقبت از آنان بعمل آمد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: تاکید بر رعایت موازین بهداشتی تا دو هفته پس از بازگشت از حج تمتع و گزارش بیماری های واگیر به مراکز بهداشت شهرستان‌ها جهت مراقبت و پیگیری بیماران و اطرافیان آن‌ها از اولویت‌های حوزه بهداشت استان در این بازه زمانی است.

وی ادامه داد: امسال هم در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی استان،تیم بهداشتی-درمانی متشکل از  ۱۰ کارشناس بیماری‌ها، پنج پزشک، دو کارشناس آزمایشگاه و دو کارشناس سلامت محیط از مرکز بهداشت شهرستان یزد، مسئولیت معاینات پزشکی، غربالگری بیماری‌های واگیر، نمونه‌گیری و صیانت از سلامت زائران را برعهده دار بودند.

گفتنی است؛ پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی از سال ۱۳۸۷ در فرودگاه بین‌المللی شهیدصدوقی یزد مستقر شده است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از