حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
چراغ راه؛

شهادت را از ائمه به ارث برده‌ایم

شهادت را از ائمه به ارث برده‌ایم

شهید محمدعلی رجبی ­هامانه دوم خرداد ۱۳۴۸ در شهرستان یزد به دنیا آمد.به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم بهمن ۱۳۶۴، با سمت غواص در اروندرود بر اثر اصابت گلوله به شكم، شهید شد.

به گزارش «یزدرسا»، شهید محمدعلی رجبی هامانه دوم خرداد ۱۳۴۸، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش اکبر، بنا و معمار بود و مادرش معصومه نام داشت. دانش‌آموز اول متوسطه و مداح بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم بهمن ۱۳۶۴، با سمت غواص در اروندرود بر اثر اصابت گلوله به شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است. وصیت‌ این شهید والامقام را در ادامه می‌خوانید:

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و پرورش‌دهنده روح‌ها، اى خداى بزرگ شهادت که بهترین مرگ‌ها است اگر لیاقت آن را داشتم نصیبم کن.

با سلام به امام و رهبر شیعیان جهان و با سلام به جانبازان و شهیدان زنده انقلاب و با سلام به شهیدان از صدر اسلام تا قیام عاشورا و از قیام عاشوراى حسین تا عاشورا و کربلاى ایران و با سلام به پدر و مادر عزیزم.

و اى مادر عزیز:

درود فراوان بر تو باد که دامن تو یک خدمتگزار و جان‌نثاری به اسلام و قرآن و این انقلاب اسلامى هدیه داد و درود بر تو باد اى پدر عزیز که با لقمه حلالى که به من دادى باعث شد که من جانم خود را وقف اسلام کنم. پدر و مادر عزیز هرچه شما کردید برادر و خواهرهایم آن‌ها را بیشتر به این انقلاب و احکام اسلام آشنا کنید و مظلومیت این انقلاب را به آن‌ها گوشزد کنید آن‌ها را به مجالس مذهبى مخصوصاً دعاى کمیل و توسل و دیگر دعاها شرکت داده و تشویق نمایید و خودتان نیز تا حد امکان در آن مجالس شرکت نمایید. اگر من فیض ((شهادت)) نصیبم شد به مادرم و بستگانم بگویید از خبر شهادتم برمن نگریند و اگر خواستند بگریند بر مظلومیت امام حسین (ع) و اهل‌بیتش بگریند.

اى پدر عزیز:

اگر خواستید براى شهادت من تبلیغ کنید، در عوض براى اسلام تبلیغ کنید و به کلیه دوستان، آشنایان، خویشان و نزدیکان و اهل محل و تمام مردم کشور مى‌گویم که براى یک‌لحظه هم امام را تنها نگذارند و در خط امام باشند و در امام بیشتر دقیق شوند و سعی کنند عظمت او را بیابند و خود را تسلیم او سازند و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنند.

به شما جوانان مى‌گویم اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین علیه‌السلام در میدان نبرد شهید شد. دراین‌باره حضرت على (ع) مى‌فرمایند: به خدایى که جانم در دست اوست اگر در جبهه قطعه‌قطعه شوم براى من بهتر از اینکه در رختخواب با ذلت بمیرم. پس شما از على (ع) درس شهادت، شجاعت و شهامت را بیاموزید.

اى مادران:

مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیرى کنید که فردا در محضر خدا نمى‌توانید جواب زینب را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نموده و شما اى برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها براى تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان اسلام بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند و اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‌هاست. اگر فیض شهادت نصیبم شد آنان که پیرو خط امام خمینى نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر جنازه من حاضر نشوند؛ اما باشد که دماء شهدا آنان را متحول سازد و در آخر سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگوئید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد تا پرچم اسلام تحت حمایت حضرت ولی‌عصر بر تمام جهان گسترده شود و همه احکام اسلام پیاده شود. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از