حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس اداره آب وخاک شهرستان تفت:

طرح هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در تفت

طرح هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در تفت

رئیس اداره آب و خاک شهرستان تفت از اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در مزرعه ۴۰۰ هکتاری مرتاض به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی اداره آب وخاک شهرستان تفت؛ عباس مزرعه‌ملایی از اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در مزرعه ۴۰۰ هکتاری مرتاض به صورت پایلوت خبرداد و افزود: کمبود آب یکی از عوامل محدودکننده توسعه فعالیت‌های کشاورزی به شمار می‌رود، این امر سبب شده تا یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری آب و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری باشد.

مزرعه‌ملایی در ادامه افزود: سیستم آبیاری هوشمند به‌عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های به وجود آمده علاوه بر کاهش مصرف آب و هزینه‌ها در تشخیص بهترین زمان آبیاری کمک کرده و مدیریت و کنترل آبیاری را از هزاران کیلومتر دورتر به وسیله دستگاه‌های هوشمند نظیر تلفن همراه برعهده می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در شهرستان تفت در راستای اجرایی کردن سامانه‌های نوین آبیاری هوشمند بررسی‌های تخصصی از مزرعه ۴۰۰ هکتاری مرتاض باتوجه به سیستم‌های آبیاری و استخر ذخیره آب به‌عمل آمده تا در صورت دارا بودن شرایط لازم به عنوان پایلوت در کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از