حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیر حوزه هنری استان یزد:

خلاء فضای هنری یزد جلسات گفتمانی است

خلاء فضای هنری یزد  جلسات گفتمانی است

مدیر حوزه هنری استان یزد گفت: در فضای هنری یزد خلاء جلسات گفتمانی و نقد و نظر وجود دارد و هدف از برگزاری این جلسات غنی شدن هنرمندان از لحاظ فکری و ظهور این تفکر در آثار هنرمندان است.

 

حسام سالکی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در دو قالب تربیت و تولید اظهار کرد: تولید اثر شاخص با محوریت دینی و انقلاب اسلامی و در بخش دیگر تربیت و رشد هنرمندان دغدغه‌مند در زمینه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در زمینه هنری و گرافیک تشکیل باشگاه گرافیک حوزه هنری در راستای افزایش همکاری و تمرکز بر تولید در راستای موضوعات گفته شده اقدامات کارگاهی تولیدی انجام شده است.

مدیر حوزه هنری استان یزد ادامه داد: اثرات قابل توجهی از این گروه در هنگام طوفان الاقصی و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شد.

وی با اشاره به همکاری با کانون مساجد در زمینه هنری عنوان کرد: همکاری با کانون مساجد در دوره طرح طراوت فصل تابستان در زمینه‌های موبایل‌گرافی، تئاتر، عکاسی، فن بیان و طراحی پوستر در دو بخش خواهران و برادران از دیگر گام‌های برداشته شده در حوزه گرافیک است.

سالکی ادامه داد: این دوره‌ها با حضور ۱۸۲ نفر و ۵ هزار ساعت آموزش برگزار شد و مورد استقبال واقع شدند.

وی با اشاره به اهمیت هنر اسلامی و جایگاه اسلام در هنر بیان کرد: تئاترهای میدانی و پرمخاطب مانند تئاتر « بهشت در آتش» با رویکرد حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم از نگاه عمار توانست مخاطب را پای کار خود نگه دارد و محتوای مذهبی بصیرتی قدرتمندی را ارائه دهد.

 مدیر حوزه هنری استان یزد ادامه داد: این نمایش با ۱۵ هزار مخاطب در تالار بهمن تهران و با بیش از ۷هزار مخاطب در شهرستان‌های اردکان و یزد اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای تئاتر «بوی خون و خاکستر» تصریح کرد: این نمایش در مورد یکی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده اما اثرگذار در صدر اسلام و در واقعه عاشورا است، و علیرغم اینکه رویکرد تاریخ اسلامی دارد به همان میزان نیز محتوای بصری قدرتمندی دارد.

سالکی ادامه داد: نماهنگ «راز فریاد» با رویکرد حفظ اصالت عزاداری‌های یزدی با صدای مصطفی راغب و کارگردانی سیدجلال اشکذری و نماهنگ «امانت عشق» با صدای محمد اسماعیلی و آهنگسازی فرید سعادتمند در ایام ماه محرم و اربعین از دیگر برنامه‌های انجام شده در راستای تلفیق هنر و اسلام است.

وی با اشاره به روایت شهادت ۲۷ نوجوان یزدی در غرب کشور در فیلم «پولیتزر» عنوان کرد: این اثر روایت شهادت این ۲۷ نوجوان به همراه فیلم روایت جنگ رسانه‌ای در راستای حفظ جایگاه شهدا برگزار شد.

مدیر حوزه هنری استان یزد ادامه داد: در این فیلم غربت و مظلومیت شهدا در غرب کشور و کردستان را به درستی به تصویر کشیده است و نیاز است تا با چنین آثاری اجازه ندهیم جای جلاد و شهید عوض شود.

سالکی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای دینی و انقلابی در میان هنرمندان گفت: در این راستا و در هفته هنر به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی برنامه‌های مختلف و گفتمانی با مخاطب هنرمندان هر ساله برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه «شیرمرد شیرکوه» در سالروز مفقود شدن حاج احمد متوسلیان را از دیگر برنامه‌های پیونددهنده هنرمند با انقلاب عنوان کرد و گفت: جلسات اندیشه‌ورزی و مباحث گفتمانی در راستای تولید آثار مرتبط با این شخصیت بزرگوار و رویکرد مواجه با اسرائیل بود.

مدیر حوزه هنری استان یزد ادامه داد: سوگواری هنری «به سوی حسین» در دهه محرم به صورت تجسمی، نمایشی و تصویری بود که با حضور مهمانان ویژه و بررسی آثار برگزار شد.

سالکی عنوان کرد: در فضای هنری یزد خلاء جلسات گفتمانی و نقد و نظر وجود دارد و هدف از برگزاری این جلسات غنی شدن هنرمندان از لحاظ فکری و ظهور این تفکر در آثار هنرمندان است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی هنری در یزد تصریح کرد: افتتاح پردیس سینمایی خلیج فارس با ظرفیت چهار سالن و ۵۰۰ صندلی یکی از گام‌های برداشته شده در زمینه تامین زیرساخت‌های هنری است و امید است جریان انقلاب از این زیرساخت بهره بیشتری ببرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از