حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت:

مشارکت مردم در تولید حلال مشکلات اقتصادی است

مشارکت مردم در تولید حلال مشکلات اقتصادی است

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه شعار سال چارچوبی برای تمرکز هرچه بیشتر مسئولان و مردم بر آن موضوع است، گفت: مشارکت مردم در عرصه تولید شتاب‌دهنده حل مشکلات اقتصادی است.

مسعود پارسافر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: کشور ایران در مسیری از پیشرفت قرار دارد که این مسیر در نهایت به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید. طراحی و معماری تمدن نوین اسلامی بر عهده رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تدابیری که داشته‌اند، در طول سال‌های متمادی کشور را در پیچ‌وخم‌های خطرناک به‌سوی این هدف بزرگ هدایت کرده‌اند.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: برای رسیدن به هدف آرمانی که در قالب تمدن نوین اسلامی گنجانده شده است، باید گام‌های مختلفی برداشته شود که یکی از این گام‌های شعار‌هایی است که برای هرسال در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: این شعار‌ها چهارچوبی برای مسئولان و مردم است تا با تمرکز بر موضوع شعار سال، به پیشرفت‌های لازم دست یابیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: مسئله اقتصاد، مسئله مهمی است که کشور سالیان متمادی درگیر مشکلات متعددی در این زمینه بوده است؛ و ازآنجایی‌که با معیشت مردم آمیخته شده است به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر مشکلات اقتصادی حل شود، بسیاری از مشکلات نیز گره‌گشایی می‌شود.

پارسافر تصریح کرد: افزایش تولید از رئوس اصلی مسائل اقتصادی است. البته با توجه به شعار سال‌های قبل در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم؛ اما همچنان نیازمند تلاش مضاعف برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه اقتصادی هستیم؛ البته راهبرد و شتاب‌دهنده‌ای که کار گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی را با سرعت بیشتر به جلو میراند، حضور و مشارکت مردم در عرصه تولید است.

رئیس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان یزد بیان کرد: برای مردمی‌سازی اقتصاد ضرورت دارد تا به این مسئله نگاه زیست‌بومی داشته و با مشخص کردن ارکان نقش‌آفرین و ارتباط آن‌ها با یکدیگر تحقق شعار سال را رقم بزنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم شعار سال محقق شود، باید  سه رکن مردم، دولت و حلقه‌های میانی به نقش‌آفرینی بپردازند.

پارسافر عنوان کرد: مردم می‌توانند چهار نقش اساسی سرمایه‌گذاری، بهره‌وری، نظارت، ورود مستقیم به عرصه تولید کالا و خدمات را در این زمینه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با ورود مستقیم به عرصه تولید، بازاریابی، فروش در صنایع خرد، کلان و حتی صنایع خانگی و اقتصاد دانش‌بنیان گام مؤثری در پیشرفت اقتصادی کشور بردارند.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت گفت: مردم می‌توانند در حوزه سرمایه‌گذاری، با مدل‌های مختلف، نقش‌آفرینی کرده و به‌نوعی ورود غیرمستقیم به عرصه تولید داشته باشند.

وی افزود: مردم می‌توانند در حوزه نظارت نیز نقش‌آفرینی کنند؛ همه می‌دانیم که نظارت مردمی در عرصه‌های مختلف توانسته راهگشا باشد.

پارسافر با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی مردم در زمینه بهره‌وری به‌منظور تحقق شعار سال، اظهار کرد: اگر راهکار‌های بهره‌ورانه و سبک زندگی بهره‌ورانه در این زمینه ترویج پیدا کرده و به‌طور ملموس در زندگی خود به کار گیرند، می‌توان گام بلندی در زمینه تحقق شعار سال برداشت.

وی تصریح کرد: دولت به‌عنوان بخشی که انفال را در اختیار دارد و نقش تنظیم‌گری دارد و می‌تواند تعادلی بین بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کند، می‌تواند چند نقش اساسی جهاد تبیین، سیاست‌گذاری، مانع‌زدایی و تسهیل‌گری را در زمینه تحقق شعار سال ایفا کند.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت در رابطه با نقش حلقه‌های میانی در تحقق شعار سال بیان کرد: بخش‌هایی که از خود مردم بوده و بر حل مسئله تمرکز دارند و واسطه‌ای بین مردم و دولت نیز هستند؛ این دسته از افراد می‌توانند بر روی بحث‌هایی چون آگاه‌سازی مردم، افزایش سواد کسب‌وکار و سواد اقتصادی، سواد مالی می‌توانند نقش‌آفرین و راهگشا باشند.

وی گفت: حلقه‌های میانی می‌توانند در زمینه اعتماد‌سازی، شناسایی نیاز و ارائه‌ی راهکار، آموزش و گفتمان‌سازی نقش‌آفرینی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از