حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:

۷۷ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی یزد مزاحمت است

۷۷ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی یزد مزاحمت است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۱۷۱ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یزد برقرار شده که از این تعداد ۱۲۰ هزار و ۴۳ تماس معادل ۷۷ درصد مزاحمت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: با توجه به اینکه هر سال دغدغه جدی خانواده‌ها و همچنین مجموعه آموزش و پرورش، شهرداری یزد و... ترافیک و بحث سرویس مدارس است از مدت‌ها قبل سامانه سپند برای ثبت‌نام سرویس دانش‌آموزان پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: شهرداری یزد برای ثبت‌نام رانندگان سرویس مدارس بسته‌های تشویقی در نظر گرفت و تا پایان مهرماه شامل ۸۰ درصد تخفیف، تا پایان شهریورماه شامل بسته تشویقی ۶۵ درصد و تا پایان شهریورماه شامل ۵۰ درصد تخفیف خواهند شد، همچنین بسته‌های رفاهی و تفریحی مانند کویر نوردی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: تاکنون ۳۵ هزار نفر دانش‌آموزان یزدی در سامانه سپند ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۹ هزار اطلاعات آنها کامل بوده و اطلاعات ۶ هزار دانش‌آموز تکمیل نبوده است و ارسال پیامک به آن‌ها برای تکمیل و اصلاح اطلاعاتشان نیز کارساز نبود.

وی ادامه داد: ۸ هزار دانش‌آموز در یزد تقاضای مینی‌بوس داشتند که تاکنون برای ۵ هزار دانش‌آموز سرویس‌بندی مینی‌بوس انجام شده و این اقدام برای ۳ هزار دانش‌آموز دیگر نیز در حال انجام است و ۲۱ هزار دانش‌آموز نیز تاکسی و ون درخواست کرده بودند که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

حیدری گفت: شهرداری اتوبوس‌های شهری یزد را برای دور روز ابتدایی آغاز کار مدارس یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم مهرماه رایگان اعلام کرده است که با طرح دو فوریتی جلسه شورای شهر در روز چهارشنبه، استفاده رایگان از اتوبوس‌های درون‌شهری یزد در هفته اول مهرماه از یکشنبه تا چهارشنبه در دستور کار قرار می‌گیرد که در روان شدن ترافیک تأثیرگذار است.

وی با اشاره به عمر ناوگان عمر ناوگان اتوبوس‌های شهری یزد گفت: عمر ناوگان اتوبوس‌های شهری یزد با توجه به خرید ۲۹ دستگاه اتوبوس جدید و همچنین خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از خط، جوان‌تر شده و به ۱۲ سال رسیده است، این در حالی است که عمر متوسط ناوگان اتوبوس‌ شهری در کشور ۱۳ سال است.

سخنگوی شورای شهر یزد عنوان کرد: ۱۰۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر یزد فعال هستند و اگر بخواهیم نظم و زمانبندی اتوبوس‌ها بسیار خوب رعایت شود و زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس به کمترین زمان برسد به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داریم، ضمن اینکه ۹۵ دستگاه ون نیز خریداری کردیم که حدود ۳۰ دستگاه از آن تحویل داده شده است.

وی در خصوص نوسازی تاکسی‌های سطح شهر یزد نیز اضافه کرد: هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی در سطح هر یزد فعال است که ۵۰۰  دستگاه تاکنون نوسازی شده است.

حیدری با اشاره به اقداماتی که در خصوص خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز مدیریت بحران انجام شده است، گفت: مجموعاً دوره ششم شورای شهر یزد بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای خرید تجهیزات داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات شامل ماشین‌آلات در حوزه پسماند و تجهیزات آتش‌نشانی و... در این دوره خریداری شده است که ۶۰ میلیارد تومان آن برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سال گذشته هزینه شده است و امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آتش‌نشانی خریداری خواهد شد و همچنین با استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بومی اکنون در زمینه ایمنی روی پای خود ایستاده‌ایم و به دیگر نقاط استان نیز خدمات می‌دهیم.

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به فرایند تولید کود کمپوست در یزد وجلوگیری از دفن زباله و استفاده بهینه از زباله‌ها گفت: خط پردازش ۳۰۰ تنی زباله از ابتدای سال ۱۴۰۰ با هزینه ۲۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و با اقداماتی که انجام شده و هزینه ۵۰ میلیارد تومانی فرایند تولید کمپوست در یزد انجام می‌شود و کار تبدیل ۶۰ درصد زباله‌های تولید شده یزد که قابلیت بازگشت به طبیعت دارند را به کود کمپوست انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ تن زباله روزانه در شهر یزد تولید می‌شود که حجم زیادی از آن مربوط به محلات مهاجرپذیر و‌ مناطق دارای خانه مسافر است.

حیدری با اشاره به آماری در زمینه سازمان آتش‌نشانی یزد گفت: در سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۱۷۱ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یزد برقرار شده است که از این تعداد ۱۲۰ هزار و ۴۳ تماس معادل ۷۷ درصد مزاحمت بوده و همچنین ۵ هزار و ۱۱‌ تماس تکراری بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع تماس‌ها، ۱۸ هزار و ۲۴ تماس اشتباه، نزدیک به ۳ هزار و ۹۴۹ تماس مشاوره و ۶ هزار و ۲۶۷ تماس عملیاتی بوده است و ۴ هزار و ۸۳۹ تماس نیز مربوط به همکاران آتش‌نشانی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزانه ۹۰۰‌ تن پسماند عمرانی در سطح شهر یزد تولید می‌شود که چهره بسیار زشتی به شهر و به خصوص برخی بلوارها و خیابان‌ها می‌دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از