حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول تبلیغات سازمان فرهنگی شهرداری یزد تشریح کرد:

تبلیغات شهری در یزد چقدر آب می‌خورد؟

تبلیغات شهری در یزد چقدر آب می‌خورد؟

مسئول تبلیغات سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد گفت: تبلیغات در سطح شهر یزد براساس انواع مختلف سازه‌های تبلیغاتی از جمله استندهای تبلیغاتی و بیلبوردها از 70 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان تعیین شده است.

مجتبی شایق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر یزد گفت: یکی از انواع سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر یزد استندهای تبلیغاتی با ابعاد سه در چهار هستند که هم اکنون تقریباً 120 مورد از این سازه در سطح شهر یزد فعال است.

وی ادامه داد: استندهای تبلیغاتی بسته به درجه یک یا درجه دو  بودن روزانه 70 یا 100 هزار تومان، اجاره داده می‌شوند و کاربری آن‌ها فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی است و کاربرد تجاری ندارند.

مسئول تبلیغات سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد عنوان کرد: یک سری تبلیغات نیز بر روی سازه‌های پل‌های عابر پیاده انجام می‌گیرد که رنج قیمت روزانه آن‌ها نیز از 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

وی افزود: یک سری بیلبوردهای بزرگ نیز در سطح شهر وجود دارد که از یک تا 2.5 میلیون تومان توسط سازمان اجاره داده می‌شوند و در مجموع موضوعاتی چون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزشی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ شهری بر روی سازه‌های تحت نظر این سازمان تبلیغ می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق آئین‌نامه تبلیغاتی سازمان که به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسیده است، تابلوهای در اختیار این سازمان برای تبلیغ شرکت‌های دانش بنیان و تولید‌کننده‌های برتر داخلی نیز قابل استفاده است که پس از اخذ مجوزهای لازم و تأیید هیات مدیره سازمان، اجاره داده می‌شود.

شایق با بیان اینکه در مجموع 100 بیلبورد بزرگ و سازه پل عابر پیاده تحت نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اجاره داده می‌شود، افزود: نرخ تبلیغ بر روی این سازه‌ها نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است که نرخ پایه آن توسط کارشناس رسمی دادگستری و براساس شاخص‌هایی چون موقعیت، میزان تردد در آن محل و ابعاد تابلو تعیین شده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

وی گفت: یک سری تابلو نیز در سطح شهر یزد وجود دارد که کاربرد تجاری دارند و از طریق مزایده یا قراردادهای مشارکتی به کانون‌های تبلیغاتی سپرده شده‌اند و نرخ‌های بالا و تقریباً دو تا سه برابر نرخ بیلبوردهای با کاربری غیرتجاری دارند. شهرداری هم نقشی در تعیین نرخ چنین تابلوهایی ندارد.

مسئول تبلیغات سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد گفت: بیلبورد میدان امام حسین(ع) ورودی بلوار باهنر، بیلبورد چهار راه دانش، تابلوی پل عابر پیاده روبروی پارک شادی، تابلو پل عابر پیاده بلوار جمهوری و... از جمله بیلبوردها با کاربری تجاری هستند.

وی در پایان یادآور شد: محتوای بنرهایی که بر روی سازه‌های تبلیغاتی شهری اکران می‌شود به جز مواردی نظیر گرامیداشت مناسبت‌ها و آموزش شهروندی که توسط خود سازمان تولید می‌شود، به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد و برای مراسمات مذهبی نیز ضمن اخذ تأییدیه از سازمان تبلیغات اسلامی، بیلبوردها به متقاضیان اجاره داده می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از