حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
کارشناس هواشناسی استان یزد خبر داد:

هشدار ایجاد روان‌آب در استان یزد

هشدار ایجاد روان‌آب در استان یزد

کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: در بسیاری از مناطق استان یزد به ویژه مناطق سردسیر هنوز برف سامانه قبلی وجود دارد با توجه به افزایش دما و احتمال بارش باران، امکان ذوب برف‌ها و ایجاد روان‌آب وجود خواهد داشت.

محمدرضا راجی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، گفت: سامانه ناپایدار و بارشی از شب گذشته وارد استان یزد شده است و تا فردا فعالیت خود را در استان یزد ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید را در سطح استان خواهیم داشت و نکته خوب و قابل توجه این سامانه هم بارندگی برای استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: با توجه به ورود این سامانه در مناطق مختلف استان بارندگی‌هایی را پیش رو خواهیم داشت و این بارندگی‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان می‌تواند به صورت بارش برف هم رخ دهد.

وی افزود: در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق سردسیر هنوز برف سامانه قبلی وجود دارد با توجه به افزایش دما و احتمال بارش باران، امکان ذوب برف‌ها و ایجاد روان‌آب وجود خواهد داشت که باعث بروز برخی مشکلات برای هم استانی می‌شود و در این زمینه هواشناسی هشداری نیز صادر کرده است.

راجی گفت: در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و افزایش دما را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از