حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
جوینده بلیط قطار در یزد یابنده نیست؛

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

پیش‌فروش بلیط قطار در حالی امروز شروع شد که در همان ساعات آغازین در برخی مسیرها و تاریخ به اتمام رسید و علیرغم وعده‌های مسئولان تهیه بلیط قطار در یزد همچنان دست‌نیافتنی است.

به گزارش «یزدرسا»؛ در اواخر هرماه پیش‌فروش بلیط قطار برای ماه آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و افرادی که برای ماه آینده قصد سفر دارند، می‌توانند بلیط خود را رزرو و خرید کنند. امروز ۲۲ آبان‌ماه نیز سایت‌های مختلف فعال در زمینه فروش بلیط قطار پیش‌فروش خود را آغاز کردند؛ اما در همین اوایل صبح فروش بلیط قطار‌های مسافری در برخی مسیر‌ها از جمله مسیر یزد - مشهد به اتمام رسیده است و امکان خرید بلیط نیست.

 

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

این مسأله در شرایطی رخ می‌دهد که بار‌ها مسئولان وعده افزایش ظرفیت قطار را به مردم داده‌اند. پیش‌ازاین خبر‌های زیادی از وعده استاندار بر تقویت سیستم حمل‌ونقل مسافر استان منتشر شده است؛ اما گویا این تق‌ها به آن توق‌ها نمی‌خورد و نیاز به پیگیری برای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت قطار مسافری است.

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

اما همچنان این مشکل در استان یزد پابرجا است. شهروندی در پیامی به پایگاه خبری «یزدرسا» گفته است: «این حق مردم نجیب یزد نیست که از این سایت به آن سایت و از این دفتر خدمات مسافرتی به آن دفتر خدمات مسافرتی به دنبال بلیط قطار و یا هواپیما باشند و در آخر از طریق سایت دیوار و با قیمتی بالاتر بلیط را تهیه کنند؛ اینکه رسانه‌ها و مدیران میانی این مشکلات را فریاد نمی‌زنند و برای حل آن تلاش نمی‌کنند، عایدی جز دلسردی مردم ندارد. »
شهروند دیگری پیام داده است: «برای تهیه بلیط به آژانس‌ها مراجعه می‌کنیم اما اکثر آن‌ها بلیط را در قالب تور مسافرتی عرضه می‌کنند؛ برای من که به مدت ۲۴ ساعت در شهر مقصد کار دارم، تور مسافرتی به چه کارم می‌آید؟ »

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

مردادماه امسال محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفته بود: متأسفانه در زمینه جابه‌جایی مسافرانی که قصد سفر به یزد را دارند یا از یزد قصد سفر به استان‌های دیگر را دارند دچار مشکل هستیم و این موضوع را نیز تأیید می‌کنیم.
وی وعده داده بود: با پیگیری‌هایی که انجام‌شده مقرر شد دو رام قطار ترنست آماده‌سازی و اولین مسیری که این قطار‌ها مجدداً در آن فعال خواهد شد مسیر یزد خواهد بود. ‌امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی این ترنست‌ها در مسیر یزد تهران باشیم، همچنین یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه در حال پیگیری هستیم، راه‌اندازی شرکت ریلی برای استان است.

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود

همچنین پیش از این استاندار یزد راه‌اندازی شرکت حمل‌و‌نقل ریلی یزد را یکی از رویکرد‌های مورد پیگیری استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرده بود.
مهران فاطمی دو روز پیش از پیگیری مشکل شهروندان در تهیه بلیت قطار مسیر‌های یزد-تهران و یزد-مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر دو ترنست یزد تعمیر شده و طی مذاکرات انجام‌شده با مدیرعامل راه‌آهن کشور مقرر شد تا آذرماه این موضوع حل‌وفصل شود.

وعد‌ه‌های مسئولان برای مردم یزد بلیط قطار نمی‌شود


اگرچه در خبر‌ها آمده است که مسئولان برای رفع مشکلات حمل‌ونقل استان یزد تلاش می‌کنند؛ اما هنوز خبری از توسعه حمل‌ونقل ریلی در بخش مسافری اتفاق نیفتاده و اگر هم پیشرفتی بوده در بخش حمل‌و‌نقل بار بوده است؛ درصورتی‌که این مسأله برای توسعه گردشگری در استان یزد حلقه‌ای مفقوده بوده و مردم هم در این زمینه با مشکل مواجه هستند و ضرورت دارد، هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از