حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل ارشاد استان یزد:

پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی به فعالان کتاب یزد

پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی به فعالان کتاب یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در یک سال گذشته ۴ میلیارد و‌ ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به 37 فعال حوزه کتاب پرداخت شده است.

به گزارش «یزدرسا»، احسان عابدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب گفت: برنامه‌های متنوعی توسط دستگاه‌های مختلف برای این هفته دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به آمار چاپ و نشر کتاب در استان یزد گفت: در ۶ماهه اول امسال ۲۳۴ عنوان کتاب در تیراژی بالغ بر ۱۸۴ هزار نسخه منتشر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی دو سال گذشته برای ۹ مؤسسه فرهنگی هنری با موضوع کتاب در استان یزد مجوز صادر شده است که این مؤسسات در واقع بازوهای فکری هنری برای اجراهای برنامه‌های مختلف هستند.

عابدی با اشاره به حمایت انجام‌گرفته در حوزه نشر کتاب ادامه داد: در یک سال گذشته ۴ میلیارد و‌ ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به 37 فعال حوزه کتاب شامل نویسنده، ناشر، چاپخانه و ... ارائه شد و سامانه خرید از کتابفروشی‌های سراسر کشور به صورت برخط راه‌اندازی شد که گامی در راستای برقراری عدالت فرهنگی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به طرح روستاهای دوستدار کتاب گفت: خوشبختانه امسال «عزآباد رستاق» به‌عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی شد.

برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد

وی همچنین با اشاره به برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد گفت: رویداد تئاتر در دو سال گذشته در استان یزد رشد قابل‌توجهی داشته است و سال گذشته شاهد برگزاری پنج رویداد بزرگ در این حوزه در استان بودیم و امسال را نیز با برپایی جشنواره قدمگاه با موضوع مباهله آغاز کردیم.

عابدی با اشاره به افتخارات هنرمندان استان یزد در کشور، یادآور شد: در ۶ماهه نخست امسال ۳۱ ‌مجوز‌ نمایش در سطح استان صادر شد و مجموع اجراها نیز در این مدت 930 اجرا بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 برابر شده است.

برنامه‌های هفته کتاب در یزد

 حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های ویژه برای هفته کتاب گفت: برگزاری 4 کارگاه آموزشی در حوزه‌های کودک و نوجوان، ویراست جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: تور بازدید از کتاب‌فروشی‌های استان، رونمایی از کتاب‌های «مسجد جامع نگین کویر»، «شرح زیارت جامعه کبیره»، همکاری در برپایی نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان، تولید ۱۲ کلیپ برای معرفی فعالان حوزه کتاب و اجرای طرح «ایوان کاغذی من» از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان یزد است.

اجرای 13 تئاتر در جشنواره تئاتر استان یزد

 سیدعباس دهقان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از ۲۳ الی ۲۵ آبان‌ماه در استان یزد برگزار می‌شود.

 وی افزود: پس از اعلام فراخوان برای این جشنواره در بخش خیابانی ۲۰ اثر و صحنه‌ای ۲۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی آثار در مجموع هشت اثر در بخش صحنه‌ای و ۶ اثر در بخش خیابانی به جشنواره راه یافت.

دهقان با اشاره به حضور هنرمندان شناخته شده برای داوری این جشنواره از برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره  خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از