حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت در یزد:

۳۰ کیلومتر از محور طبس تکمیل می‌شود

۳۰ کیلومتر از محور طبس تکمیل می‌شود

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان یزد از تکمیل دوبانده شدن ۳۰ کیلومتر از محور یزد_طبس تا ماه آینده به شرط تأمین اعتبار خبر داد.

علی گُل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی یزدرسا با اشاره به اینکه دوبانده کردن محور یزد_طبس در قالب سه قطعه در حال انجام است، اظهار کرد: محور یزد_طبس ۳۴۰ کیلومتر است که از این مقدار ۱۹۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان یزد و مابقی در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ از ۱۹۵ کیلومتر حوزه استحفاظی یزد ۲۴ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۷۶ کیلومتر دیگر در دست اجرا بوده و مابقی نیز در حال گذراندن اقدامات مطالعاتی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان یزد است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان یزد ادامه داد: علت این بخش‌بندی در محور یزد_طبس براساس ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در این مسیر است.

 وی با بیان اینکه ۷۶ کیلومتر از مسیر یزد_طبس در قالب سه قطعه توسط سه پیمانکار در حال انجام است، گفت: پیشرفت کلی این پروژه از ابتدای فعالیت تاکنون به صورت میانگین بیش از ۴۵ درصد است که ۳۰ درصد این پیشرفت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون انجام شد.

گُل با اشاره اینکه تلاش بر این است تا ۳۰ کیلومتر از این مسیر آماده‌بهره‌برداری شود، ادامه داد: از این میزان ۱۰ کیلومتر آماه بهره‌برداری است و ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده در حال انجام مراحل نصب تابلو و ایمن‌سازی است؛ مابقی محور نیز همچنان در مسیر زیرسازی و در برخی از بخش‌ها روسازی است.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز ۳۰ کیلومتر از محور یزد_طبس تا ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان یزد در پایان از بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر جاده یزد_طبس در ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از