حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
رئیس بیمارستان خیریه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد:

عمل تعویض دریچه‌قلب هم‌زمان در بیمارستان سیدالشهدا(ع)

عمل تعویض دریچه‌قلب هم‌زمان در بیمارستان سیدالشهدا(ع)

برای نخستین‌بار ۲ عمل جراحی تعویض دریچه آئورت به روش آنژیوگرافی «تاوی» به طور هم‌زمان بر روی ۲ بیمار در بیمارستان خیریه سیدالشهدا (ع) یزد انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» علیرضا میرشمسی گفت: عمل تاوی بر روی بیمار ۶۷ساله و بیمار ۷۰ساله با موفقیت انجام شد و هر دو بیمار با بهبودی از این مرکز درمانی مرخص شدند.

وی افزود: عمل تاوی، نوعی جراحی پیشرفته قلب بسته است که در آن با استفاده از دریچهٔ مصنوعی که بر روی یک بالن قرار گرفته شده از راه کشاله ران اقدام به برطرف‌کردن تنگی دریچه آئورت می‌شود.

رئیس بیمارستان خیریه سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه پیش‌ازاین، برای تعویض دریچه آئورت، جراحان به روش جراحی قلب باز به دریچه آئورت دسترسی پیدا می‌کردند، گفت: این عمل، جراحی قلب باز ندارد، بخصوص اینکه بسیاری از بیماران قبلاً تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته‌اند و برای آنها عمل مجدد بسیار خطرناک است و به‌راحتی از طریق این روش بدون اینکه بیمار روی پمپ قلب و ریه برود، انجام می‌شود.

میر شمسی ابراز کرد: عمل تاوی مستلزم همکاری نزدیک تیمی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص شامل متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیوگرافی، متخصص بیهوشی، فوق‌تخصص جراحی قلب و همکاران کت لب و اتاق عمل است که با موفقیت در بیمارستان سیدالشهدا انجام گرفت.

به گفته وی هر یک از عمل جراحی یاد شده یک ساعت طول کشید و مجموعاً ۲۲ نفر در قالب تیم جراحی در آن مشارکت داشتند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از