حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد:

فردی متقاضی عضویت در اتحادیه مواد پروتئینی نبود

فردی متقاضی عضویت در اتحادیه مواد پروتئینی نبود

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد گفت: با وجود دو بار فراخوان برای ثبت‌نام کاندیداهای اتحادیه مواد پروتئینی در یزد، کسی متقاضی ثبت‌نام نبود و تعداد کاندیداها به حدنصاب نرسید.

علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در خصوص آخرین وضعیت تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی در یزد گفت: وقتی دستور تشکیل یک اتحادیه صادر می‌شود، باید روند قانونی آن طی شود و هیچ فردی نمی‌تواند این مراحل را حذف یا کوتاه کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد ادامه داد: برای تشکیل یک اتحادیه ابتدا فراخوان برای ثبت‌نام متقاضیان عضویت در آن اتحادیه منتشر می‌شود که در این زمینه علیرغم اینکه دو بار فراخوان برای ثبت‌نام کاندیداهای اتحادیه مواد پروتئینی در یزد منتشر شد اما با توجه به دغدغه‌ کاری که اصناف و بازاریان دارند، فردی متقاضی ثبت‌نام نبود که در نهایت تعداد کاندیداها به حدنصاب نرسید.

وی افزود: در نهایت با سومین فراخوان، متقاضیانی برای عضویت در اتحادیه مواد پروتئینی یزد ثبت‌نام کردند که اکنون مرحله بررسی در کمیته بازرسی و تطبیق از جمله بررسی مدارک، دایر بودن واحد صنفی و دارا بودن پروانه صنفی در حال انجام است و پس از آن برای برگزاری انتخابات اطلاع‌رسانی می‌شود و سپس انتخابات برگزار می‌شود.

حسنی با بیان اینکه متولی تشکیل یک اتحادیه صنفی سازمان صمت است، تأکید کرد: مراحل تشکیل یک اتحادیه از جمله اتحادیه مواد پروتئینی در یزد شامل فراخوان برای ثبت‌نام، بررسی در کمیته تطبیق و برگزاری انتخابات بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و نقش اتاق اصناف پس از تشکیل اتحادیه است بنابراین صمت باید جوابگوی مراحل تشکیل اتحادیه باشد.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از