حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در هفته دولت انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندارد و دانشگاه یزد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندارد و دانشگاه یزد

به یاد شهیدان رجایی و باهنر، تفاهم‌نامه همکاری توسط مسئولان اداره کل استاندارد استان و دانشگاه یزد در محل آن مرکز آموزش عالی به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط ‌عمومی و اطلاع‌رسانی استاندارد استان یزد، با توجه به شرح وظایف ابلاغی و مصرح در قانون جامع تقویت و توسعه نظام استاندارد و به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه توسعه استاندارد‌سازی و دیگر موضوعات مرتبط و در اجرای اصل  ۴۴ قانون اساسی، این تفاهم‌نامه امضاء و مبادله شد.

حمید مطهری ضمن گرامی داشت یاد و خاطرات شهیدان رجایی و باهنر و همچنین روز مبارزه با استعمار انگلیس درخصوص جزئیات این تفاهم‌نامه که مشتمل بر ۴ ماده و ۴۰ بند است، گفت: در اختیار قرار دادن امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کتاب خانه‌ای و اسناد و مدارک علمی به منظور بهره‌برداری کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد بر اساس ضوابط و مقررات جاری، در زمره تعهدات دانشگاه یزد است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد ادامه داد: همکاری در زمینه تالیف، ترجمه و نشر کتب، مقالات، اسناد استاندارد و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز استاندارد یزد، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در راستای اولویت‌های اداره استاندارد، از جمله دیگر تعهدات دانشگاه یزد است که در این تفاهم‌نامه از آن‌ها یاد شده است . 

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: مشارکت در ارائه راه کارهای ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد، طراحی و تصویب و گنجاندن واحد درسی استانداردسازی به شکل مقتضی در طرح درسی دانشجویان و استفاده از ظرفیت تدریس توسط کارشناسان استاندارد در چارچوب مقررات، مورد توافق این دانشگاه است.

وی در پایان گفت: مسئولان این دانشگاه آماده همکاری کامل در زمینه‌های ذکر شده در متن تفاهم‌نامه و اجرایی نمودن آن‌ها هستند، ضمن این که ضروری است به منظور شروع فرآیند تدوین استانداردهای ملی از سوی این دانشگاه، آموزش‌های نظری و کاربردی لازم به اعضاء هیات علمی، در اولویت امور باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از