حالت تاریک
چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد:

برگزاری قریب به ۳۵ برنامه در هفته معلم

برگزاری قریب به ۳۵ برنامه در هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری قریب به ۳۵ برنامه در هفته معلم در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی یزدرسا، محمدکاظم رحیمی‌نژاد ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک روز معلم و یدردانی از مقام شامخ معلمان و اساتید دانشگاهی به ویژه معلمان استان یزد اظهار کرد: موفقیت و سرمایه جامعه ۱۶ هزار نفری تعلیم و تربیت استان یزد اعتماد عمومی است که به این دستگاه وجود دارد و این اعتماد از چند دهه تلاش و ایثار آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای روز معلم تصریح کرد: ۳۰امین سال برتری استان یزد مناسبتی شد تا در این ایام برنامه به توان ۳۰ برای تجلیل از دانش‌آموزان برتر در تمامی حوزه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی، علمی، قرآنی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: در این مراسم بیش از ۳۲۰ دانش‌آموز مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت و اميدواريم که این چشمه جوشان همچنان با همت خانواده‌ها و تلاش معلمان رو به رشد و تعالی حرکت کند.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که برنامه‌های هفته معلم به جای اینکه به سمت معرفی چند نفر از جامعه تعلیم و تربیت برود، جامعه را نسبت به این حقیقت متوجه کند که پیشرفت، رشد و ترقی مدیون چه کسانی است، ادامه داد: قریب به ۳۵ برنامه برای تجلیل و قدردانی از معلمان استان یزد در نظر گرفته شده است.

رحیمی‌نژاد افزود: تجلیل مدیران چندین دستگاه استان از معلمان شهر یزد و استان، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد، رژه سپاس معلم در راستای تجلیل از معلمان پیشکسوت استان، به صدا در آمدن زنگ سپاس معلم و تجلیل از معلمان استان یزد، رونمایی از یک مستند برای استاد قلم‌سیاه، طرح رخصت معلم در راستای گسترش ورزش پهلوانی و و تقدیر دانش‌آموزان از معلمان، برگزاری پویش سپاس معلم در فضای مجازی و چندین برنامه دیگر از جمله برنامه‌ها و اقدامات مدنظر در راستای تجلیل از معلمان استان و برگزاری روز معلم است.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم جریان هفته معلم یک جریان کمی باشد و در این راستا تلاش شد تا با استفاده از تجربه زیسته معلمان پیشکسوت و معرفی آنان به بیان تاثیر این قشر مهم در سرنوشت جامعه بپردازیم.

*بیش از ۲هزار سوادآموز در استان یزد تحصیل می‌کنند

سیدعلی قریشی، معاون نهضت سوادآموزی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به آمار سوادآموزان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: بیش از ۲هزار سوادآموز در استان یزد در حال تحصیل هستند که متأسفانه عمده این افراد دانش‌آموزانی هستند که برای کسب درآمد در ساعت مقرر مدارس در روز به مدرسه نمی‌روند و پس از آن در کلاس‌های نهضت حضور پیدا می‌کنند.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از