حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

حوزه مسکن مهم‌ترین دغدغه شهید رئیسی بود

حوزه مسکن مهم‌ترین دغدغه شهید رئیسی بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: هم در پیگیری‌ها و هم در جلسات و سفرهای استانی موضوع مسکن یکی از مهمترین مسائلی بود که از سوی ایشان پیگیری می‌شد.

احسان خواجه‌رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن دولت در استان یزد و در سطح ملی صادق‌الوعد بود، اظهار کرد: برنامه‌ چهار مسکن در حوزه ملی ساخت ۴ میلیون خانه بود که سهم استان یزد ۵۳هزار واحد بود، در حال حاضر در استان یزد ۵۷ هزار واحد کارسازی و آغاز شد که این به معنای آن است که بیش از تعهد چهارساله خود در حال اجرا هستیم.

وی افزود: ساخت مسکن ویلایی یکی از اقداماتی بود که در استان یزد آغاز شد و در سراسر کشور از این طرح استقبال شد؛ اجرایی کردن این طرح با نقش پررنگ آیت‌الله رئیسی امکان‌پذیر بود که در مصوبات سفر ایشان به یزد نیز آورده شده بود و دستور سریع نیز صادر شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه بهره‌برداری از اولین مسکن ویلایی در کشور در شهرستان مهریز با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شد، ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد اولین مسکن‌های ویلایی در مهریز بهره‌برداری شد و در آن زمان رئیس جمهور تاکید بسیاری بر ساخت مسکن ویلایی در استان یزد داشتند.

وی تصریح کرد: با همت وزارت راه و شهرسازی این ابلاغ رئیس جمهور شهید ما عملی شد و در حال حاضر تمام واحدهای نهضت ملی مسکن در استان یزد به صورت ویلایی ساخته می‌شود و واحدهای آتی نیز به صورت ویلایی خواهد بود که کارسازی‌های آن انجام شده است.

خواجه‌رضایی با اشاره به آخرین وضعیت در حوزه مسکن ادامه داد: بالغ بر ۱۴۳ هزار متقاضی ثبت‌نام شده و بیش از ۵۷ هزار متقاضی تائید نهایی شدند که عملیات اجرا برای این متقاضیان در حال انجام است.

وی افزود: عملیات اجرایی در آخرین سایت نیز در بیش از سه هفته است که آغاز شده است و بنا داشتیم در سال ۱۴۰۳ موضوع نهضت ملی مسکن به ثمر بنشیند و مردم صاحب خانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه مسکن عنوان کرد: سیره و رویه شهید رئیسی این بود که از استانداران مسائل را به صورت جدی پیگیری می‌کردند و وزارت راه و شهرسازی اولین وزارت‌خانه‌ای بود که ایشان در ابتدا بازدید کردند و بر مسکن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: شورای عالی مسکن به صورت ماهیانه و با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌شد و تاکیدات ایشان همواره بر رفع موانع و حل موضوعات بود.

خواجه‌رضایی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی بود، عنوان کرد: هم در پیگیری‌ها و هم در جلسات و سفرهای استانی موضوع مسکن یکی از مهمترین مسائلی بود که از سوی ایشان پیگیری می‌شد و در سفرهای ایشان به استان یزد نیز این موضوع بسیار پررنگ بود به گونه‌ای که در دور دوم سفر ایشان به یزد افتتاح و بازدید از پروژه مسکن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایشان بود.

وی در پایان گفت: تمام وعده‌های دولت تا آخرین لحظه این دولت پابرجا خواهد بود و با قدرت ادامه خواهد داشت و وعده‌های رئیس جمهور شهید در سفرهای ایشان نیز بدون وقفه پیگیری و اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از