حالت تاریک
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی یزد:

افزایش قیمت 30 درصدی برخی از مصالح ساختمانی

افزایش قیمت 30 درصدی برخی از مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی یزد از افزایش 30 درصدی برخی از مصالح ساختمانی در یزد خبرداد و گفت: قیمت سیمان اما کاهشی بوده است.

علی‌اصغر بحری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه در استان یزد از حیث تأمین مصالح ساختمانی مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: مصالح ساختمانی در استان یزد به فراوانی موجود است اما قیمت مصالح ساختمانی ناگزیر متأثر از افزایش قیمت از سوی دولت افزایش خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون افزایش قیمت در سیمان وجود نداشت و باتوجه به اینکه سیمان داخل بورس عرضه می‌شود در هفته گذشته حتی قیمت سیمان ۱۰۰ هزار تومان کاهشی بود، اما در موارد دیگر مانند آجر، پوکه، پودر سنگ و ... به صورت میانگین ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی یزد با اشاره به اعمال نشدن افزایش قیمت در فروردین‌ ماه بیان کرد: در شن و ماسه افزایش قیمتی تاکنون اعمال نشده است؛ تصمیم بر این بود که در فروردین ماه این قیمت جدید اعمال شود که تاکنون اعمال نشده و اگر شن و ماسه افزایش قیمت پیدا کند در زمینه آهک و بتن افزایش قابل توجه در قیمت را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: هر کیسه سیمان در هفته گذشته ۶۷ هزار تومان به فروش می‌رسید، اما افزایش ۳۰ درصدی قیمت بر سیمان سفید اعمال شده و از کیسه‌ای ۷۷ تومان به کیسه‌ای ۹۷ تومان افزایش یافته است.

بحری تصریح کرد: این قیمت‌ها هنوز تثبیت نشده اما کارخانه‌ها فروش خود را انجام می‌دهند، به علت راکد بودن بازار این اتفاقات را شاهد هستیم و کرایه‌های بین‌شهری حمل مصالح تاکنون افزایش پیدا نکرده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی یزد عنوان کرد: پوکه صنعتی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۱۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و این قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه کرایه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی تولید استان با افزایش قیمت ۳۰ درصدی رو به رو هستند، گفت: مصالح ساختمانی وارداتی از سایر استان‌ها با افزایش قیمتی حدود ۶۰ درصد روبه‌رو هستند و این افزایش قیمت به دلیل افزایش دستمزد کارگران، روانکار، کرایه حمل و نقل و مواد اولیه در بخش مصالح است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از