حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
مدیرکل دامپزشکی استان یزد خبر داد:

فعالیت 16 کشتارگاه و قربانگاه در استان یزد

فعالیت 16 کشتارگاه و قربانگاه در استان یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از فعالیت 16 کشتارگاه و قربانگاه در استان یزد و در روز عید سعید قربان خبر داد.

علی فاتحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اقدامات اداره‌کل دامپزشکی یزد در عید قربان اظهار کرد: در روز عید قربان ۹ کشتارگاه سنتی و صنعتی دام استان، ۶ قربانگاه ویژه شهر یزد و یک قربانگاه در شهرستان تفت در مدار خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی افزود: مجموعه دامپزشکی استان یزد با همکاری دستگاه‌های مختلف تمهیدات ویژه‌ای را برای روز عید قربان اندیشیده است که شامل ۱۳ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار مشتمل بر ۲۶ دکتر دامپزشک، ۲۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی برای نظارت بر مسائل شرعی و حلیّت فرآورده‌ها خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به دغدغه اصلی اداره کل دامپزشکی استان یزد در این ایام تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم از هرگونه کشتار دام در اماکن و معابر عمومی خودداری کنند و در راستای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو مسائل بهداشتی لازم را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر کشتار در اماکن مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان یزد انجام گیرد توصیه مهم ما به شهروندان در راستای پیشگیری از انتقال بیماری سرد کردن گوشت در دمای یخچال صفر تا ۴ درجه و نهایتا دریافت‌کنندگان گوشت نذری نیز گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس اقدام به استفاده نمایند.

فاتحی‌نیا نیز در پایان با بیان اینکه کلیه شبکه‌های دامپزشکی و ستاد در روز عید سعید قربان فعالیت دارند، گفت: شهروندان یزدی می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ارائه پیشنهادات و انتقادات با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از