حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

نرخ جدید آرایشگاه‌های زنانه یزد کی اعلام می‌شود؟

نرخ جدید آرایشگاه‌های زنانه یزد کی اعلام می‌شود؟

افزایش خدمات در آرایشگاه‌های زنانه و گسترش سبک‌های مختلف در این زمینه باعث شده است تا نتوان نرخی واحد برای این صنف در نظر گرفت و این موضوع در آستانه عید نوروز باعث ایجاد نابسامانی بازار این شغل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» با نزدیک شدن به سال جدید شاهد داغ شدن بازارهای مختلف و ارائه خدمت با قیمت‌های عجیب و غریب هستیم که یکی از این بازارهای داغ آرایشگاه‌های زنانه است؛ بازاری که همیشه تب و تاب آن بسیار است و متقاضیان آن نیز روز به روز بیشتر می‌شوند.
افزایش خدمات در آرایشگاه‌های زنانه و گسترش سبک‌های مختلف در این زمینه باعث شده است تا نتوان نرخی واحد برای این صنف در نظر گرفت و حتی در روزهای پایانی سال شاهد افزایش قیمت نجومی در این صنف باشیم.

*نرخ آرایشگاه‌های زنانه از سوی این صنف هنوز اعلام نشده است

علی افشارپور در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه تصویب نرخ جدید یک امر زمانبر است، گفت: برخی از صنوف در هنگام اعلام نرخ جدید خود برای سال جدید یک افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی و حتی ۱۰۰ درصدی را بیان می‌کنند که این نرخ قطعا تصویب نخواهد شد.
وی افزود: اعلام نرخ به اینگونه نیست که زمانیکه صنف مورد نظر نرخ خود را اعلام کرد ما به سرعت تایید و تصویب کنیم، این یک فرآیند زمانبر است که به زمان و بررسی بسیاری نیاز است.
معاون بازرگانی استان یزد با اشاره به نرخ‌گذاری‌ها در استان به شرایط استان و صنوف بستگی دارد، گفت: تلاش داریم تا نرخی دیر اعلام نشود و به‌گونه‌ای عمل کنیم که برای سال جدید نرخ‌های مورد نیاز در اسرع وقت اعلام شود.
وی در پایان گفت: در زمینه نرخ‌گذاری آرایشگاه‌های زنانه هنوز از سوی این صنف قیمتی به ما اعلام نشده است و پس از اعلام قطعا بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.
تعیین نرخ برای سال آینده نیازمند فرآیندی است که باید این روند طی شود تا نرخ معقول و متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تعیین و تصویب شود.

*نرخ آرایشگاه‌های زنانه تا هفته آینده اعلام خواهد شد

زهرا مکتبی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به طولانی شدن جلسات برای تصویب نرخ اظهار کرد: گاهی اوقات نرخ از سوی صنف آرایشگران پیشنهاد داده می‌شود اما جلسات بسیاری طول می‌کشد تا این نرخ تصویب شود.
وی افزود: در سال گذشته ۱۲ جلسه در ۶ ماه انجام شد تا بالاخره نرخ صنف آرایشگران تصویب و اعلام شد.
رئیس صنف آرایشگاه‌های زنانه با بیان اینکه رئیس اتاق اصناف یزد در سال جاری تاکید بسیاری بر تصویب سریع نرخ صنوف مختلف داشته است، گفت: هنوز از سوی ما نرخ سال جدید اعلام نشده است و نهایتا تا هفته آینده این نرخ آرایشگاه‌های زنانه از سوی ما تعیین و اعلام خواهد شد تا جلسات بررسی آن طی شود.
وی افزود: این اعلام نرخ نیاز به بررسی‌های مجدد دارد و پس از جلسات مختلف به کمیسیون اعلام و پس از آن تصویب شود.
مکتبی ادامه داد: در این نرخ‌گذاری تمام موارد از جمله هزینه مواد، اجاره، دستمزد و .... قطعا بررسی خواهد شد تا نرخ پیشنهادی نرخی معقول باشد.
در مقوله آرایشگاه‌های زنانه با توجه به ایجاد خدمات متنوع و درخواست خدمات از سوی بانوان به نظر می‌رسد هر آرایشگاهی نرخ خود را دارد و باید در این زمینه کنترلی صورت گیرد.

* تمامی صنف‌ها باید نرخ خود را هر چه سریع‌تر اعلام کنند

حسین شریعتمداری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به ضرورت اعلام نرخ از سوی اصناف مختلف اظهار کرد: تمامی صنف‌ها باید نرخ خود را هر چه سریع‌تر اعلام کنند تا بتوان روند آن هرچه سریعتر طی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه تعیین نرخ بر تصمیم خریدار تاثیرگذار و یکی از عوامل اقتصادی است باید برای خدمات و کالاها نرخی مطلوب را در نظر گرفت تا تعادل در بازار وجود داشته باشد.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان یزد با اشاره به نحوه نرخ‌گذاری بیان کرد: در ابتدا نرخ پیشنهادی از سوی اتحادیه و صنف مورد نظر به مجمع امور صنفی اعلام می‌شود و پس از بررسی و اظهار نظر مجمع امور صنفی و اعلام نظر کارشناسی کمیته نرخ‌گذاری شهرستان پس از تطبیق محاسبات پیشنهادی، بررسی نهایی نرخ‌های اعلامی از سوی کمیته نرخ‌گذاری یا به عبارتی سازمان صمت و در نهایت تصویب آن توسط كميسيون نظارت شهرستان و ابلاغ به مجمع امور صنفی در مجموع ۵۵ روز بنابر قانون به طول می‌انجامد؛ بنابراین فرآیند نرخ‌گذاری فرآیندی یک شبه نیست.

با توجه به گستردگی حوزه آرایشگاه‌های زنانه و خدمات آن، این صنف در زمینه اعلام و تصویب قیمت باید موارد بسیار زیادی را در نظر گیرد، البته نرخ نهایی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که تعادل در بازار آرایشگاه‌های زنانه ایجاد کند و تنها یک آرایشگاه بنا به نام و برند خود این اجازه را نداشته باشد تا هر قیمتی که خواست به اسم برند بودن از مشتری دریافت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از