حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس پلیس آگاهی استان یزد عنوان کرد:

هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری

هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان یزد، در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری در بستر فضای مجازی با موضوع پذیرش و اعزام دانشجوی پزشکی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از خبرگزاری پلیس یزد، حمیدرضا زارع در تشریح این خبر اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی صورت‌گرفته برخی افراد سودجو و منفعت‌طلب اقدام به تبلیغ پذیرش و اعزام دانشجوی پزشکی در بستر فضای مجازی «اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و...» نموده که در بررسی‌های صورت‌گرفته وقوع کلاهبرداری با سوءاستفاده از عدم آگاهی شهروندان دراین‌خصوص محرز است. 

وی ، افزود: ضروری است شهروندان گرامی برای صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های خود توجه بیشتری داشته باشند و در مواجهه با این قبیل آگهی‌ها هوشیاری لازم را داشته و به‌منظور استفاده از خدمات موردنیاز، فقط از طریق مجاری رسمی و قانونی اقدام کنند تا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند. 

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: برخی از این کلاهبرداران با دریافت مدارک موردنیاز مثل اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه و... از مدارک شهروندان نیز سوءاستفاده کرده که به هم‌وطنان گرامی توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان اصل یا کپی مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده، چرا که تبعات قانونی هر گونه سوءاستفاده از مدارک بر عهده خود فرد است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از