حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
تداوم تاخت و تاز قیمت مسکن؛

با یک میلیارد کدام مناطق یزد منزل بخریم؟

با یک میلیارد کدام مناطق یزد منزل بخریم؟

افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت ساختمان باعث شده تا مردم حتی با هزینه میلیاردی نتوانند خانه مناسب خریداری کنند.

به گزارش «یزدرسا»، بازار مسکن یکی از بازارهای مهم در حوزه اقتصادی کشور بوده که علاوه بر تأثیرگذار بودن بر اقتصاد کلان کشور در جذب و تخصیص منابع و اشتغال نیز سهم ویژه‌ای

دارد.

مسکن از ضروری‌ترین نیاز مردم به شمار می‌رود که البته سرمایه‌گذاران نیز بدون اطلاع از وضعیت این بازار در دیگر بازارهای اقتصادی ورود پیدا نمی‌کنند؛ با این وجود دست‌خوش عواملی چون تورم، قیمت مصالح ساختمانی، نهضت ملی مسکن و ... بوده است.

با یک میلیارد کدام مناطق یزد منزل بخریم؟

سید امیر یاسینی اردکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: قیمت زمین نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چندانی نداشته است.

 

وی با بیان اينکه در بخش ساختمان نسبت به‌ زمین افزایش قیمت بیشتری داشته‌ایم، ادامه داد: البته در زمینه ساختمان به‌دلیل گران شدن مصالح حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم. البته دستمزد کارگران ساختمانی را نیز در افزایش قیمت ساختمان نباید نادیده گرفت.

 

رئیس اتحادیه املاک استان یزد تصریح کرد: در زمینه اجاره‌بها تقریبا در مدت پایانی سال گذشته سامانه‌ای را وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی کرد که الان بیشتر موجران و مستاجران به‌صورت رایگان در این سامانه روال کار اجاره را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: طبق دستور استاندار یزد، مالکان حق افزایش بيش از ۲۵ درصد اجاره‌بها نسبت به سال قبل ندارند و تخلف از آن قابل بررسی بوده و پیگرد دارد.

 

یاسینی اردکانی در پاسخ به این سوال که یک میلیارد تومان در کدام یک از مناطق یزد امکان خرید منزل وجود دارد، گفت: با قیمت موجود مصالح، خانه در شهر یزد به قیمت یک میلیارد تومان به ندرت پیدا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: از آنجایی که افزایش قیمت مصالح ساختمانی را داشتیم، در مناطق متوسط شهر یزد ، خانه با این قیمت پیدا نمی‌شود.

 

یاسینی اردکانی با اشاره به اینکه خانه در شهر یزد با قیمت یک میلیارد تومان و با متراژ کوچک، شاید در مناطق حاشیه‌ای شهر مانند حسن‌آباد پیدا شود، اظهار کرد: شاید بتوان آپارتمان‌هایی با حدود متراژ ۵۰ متر را در مناطقی چون خیابان فضیلت، جاده فرودگاه و ... با قیمتی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خرید.

 

رئیس اتحادیه املاک استان یزد بیان کرد: البته با این قیمت و حتی با قیمتی پایین‌تر می‌توان زمین در مناطقی مثل محمدآباد، قاسم‌نقی، بخشی از بلوار جمهوری خریداری کرد.

 

با یک میلیارد کدام مناطق یزد منزل بخریم؟

آنچه به چشم می‌آید، پایین بودن قدرت خرید مردم در زمینه مسکن است؛ به‌نحوی که حتی با هزینه میلیاردی نمی‌توان مسکنی درخور تامین کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از