حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

شخصیت حاج‌قاسم مکتبی وحدت‌ساز است

شخصیت حاج‌قاسم مکتبی وحدت‌ساز است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: شخصیت حاج قاسم دارای ابعاد گوناگونی بود که این ابعاد مختلف توانست مکتبی را ایجاد کند و عاملی برای ایجاد وحدت باشد.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی یکی از محوری‌ترین شخصیت‌ها در راستای ایجاد وحدت در میان اقشار و گروه‌های مختلف شناخته شده است، اظهار کرد: انسان‌هایی که برجسته می‌شوند و برازندگی پیدا می‌کنند همیشه محور وحودت هستند، زیرا همه اقشار و گروه‌ها آنها را قبوا دارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: شخصیت حاج قاسم دارای ابعاد گوناگونی بود که این ابعاد مختلف توانست مکتبی را ایجاد کند، این برازندگی و این برجستگی‌ها در میان مردم محبوبیت می‌سازد و فرد را شاخص می‌کند که می‌تواند هم از لحاظ روش،گفتگو و منش‌های مختلف عاملی برای ایجاد وحدت باشند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ترور حاج قاسم سلیمانی و هم‌پیمان این شهید بزرگوار تصریح کرد: شکی نیست که دشمن در میدان نبرد نمی‌تواند مقابله کند، زیرا توان مقابله با رزمندگان را ندارد؛ چه مردم بی‌دفاع غزه و چه رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه و لبنان دشمن نمی‌تواند در مقابل این افراد ایستادگی کند.

مدرسی ادامه داد: دشمن برای به ‌دست آوردن حیثیت خود و جبران شکست خود به حرکت‌های کور مانند ترور و حرکت‌های تروریستی روی می‌آورد که شهادت شهید سیدرضی موسوی و شهادت بیش از ۸هزار کودک فلسطینی نمونه‌ای از این حرکت‌های کور است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ۸هزار کودک در فلسطین و غزه شهید شدند و این افراد رزم و جنگی با رژیم صهیونیستی نداشتند، گفت: این کودکانی که شهید شدند رزم و جنگی با دشمن نداشتند و شهادت بیش از ۸ هزار کودک در فلسطین و غزه بیانگر این است که دشمن در میدان توان مبارزه و مقابله ندارد و به همین دلیل به خانه‌ها حمله می‌کند؛ اگر دشمن توان دارد در میدان ایستادگی کند نه اینکه به شهید کردن کودکان و زنان و سالمندان بی‌دفاع بپردازد تا قدرت‌نمایی کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از